stedet der har det hele til rimelige penge ??

David 04/08 2009 13:21

hej vi er 7 drenge og piger der skal på ski sammen i uge 6...

2 der har god erfaring
2 let øvet
3 helt ny begyndere

vi vil til Italien eller østrig (nægter at tage til frankrig :-D )
dog må det godt være ok snesikkert altså ikke ligge i 500m højde

jeg har tænkt på valgardena,Sauze d´Oulx og Kappl

men hvordan er det lige for dem der ikke har prøvet at stå før er disse steder for sværre ?? nogle erfaringer ???

på forhånd tak :-D

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Joos 27/09 2009 23:30

Sv: stedet der har det hele til rimelige penge ??

Hej Ole

Der er vi så ikke enige... Jeg har været i Kappl 3 gange og syntes det er et fantastisk lille til mellemstørrelse skisportsted...
Jeg er dog enig i at man skal til Ischgl mindst en 2 til 3 gange i løbet af en uge. for Ischgl er bare fedt...

Jeg er så enig i dine andre råd. Saalbach er også et kanon fedt område, det kan kun anbefales.

Og så er jeg enig i at man bør droppe, rejseselskaberne... De er bare et fordyrende led... Kig på skisportstedernes egne hjemmesider om indkvartering.

God tur

Med venlig hilsen

Joos

Joos 29/08 2009 21:04

Jeg ville klart vælge Kappl...

Dog skal ikke regne med den store afterski i Kappl, men så ligger Ischgl jo kun ca. 7 km. derfra, og der kan man fyre den af...

Kappl har ca. 40 km. pister, med meget varieret skiløb, om det er offpiste eller piste, så finder i masser af niveau tilsvarende udfordringer for jer alle.

Byen er generelt billig at bo og opholde sig i, hvorimod Ischgl er ret dyrt.

Ischgl har iøvrigt ca. 200 km. pister og man kører gratis imellem byerne med skibus, hvis i har et "silveretta" skipas ;o)

Kappl har en fantastisk snestatistik, da byen ligger i godt 1200m. og toppen på godt 2600m. og så er der jo hele 1400 fald meter at boltre sig med ;o)

God tur

Mvh. Joos

Ole Nielsen 30/08 2009 15:01

Hej,

stop lige engang :-)

Kappl er billigt men Kappls eget skiområde er hverken særligt stort eller varieret (ja jeg har været der) så i bliver nød til at pendle mellem Kappl og Ischgl - gider i det?

I kan selvfølgelig bo i Ischgl men det er dyrt.

Et alternativ er at bo på den anden side af Ischgl i Galtür som også er billigt og som har et OK skiområde men ingen afterski.

Jeg ville (og gør) tage til Saalbach/Hinterglemm pga. hyggen, skiområdet og afterski som tilsammen overskygger ulempen ved at byen kun ligger i 1000m

Ligemeget hvad i vælger:
hvis det skal gøres billigt, kan i springe rejseselskaberne over og bestille direkte ved udlejerne. Vi gør det altid, og har kun gode erfaringer. Vælg private udlejere og søg evt. på 2 lejligheder i det samme hus eller i to huse tæt på hinanden.

mvh
Ole

Carsten Peitersen 04/08 2009 14:55

Val Gardena er GENIALT til jeres behov, dog er det nok svært at finde en dansktalende instruktør hvis I har behov for det.
Jeg var der i uge 6 2009, og der var stort set ingen mennesker på pisterne, så liftene gik vi lige ind i.
Hvis I har tænkt jer at køre selv, så led efter hotel lidt uden for byen - det er halv pris, og det tager ingen tid at køre ind til dalstationerne, og det koster bare 4 EUR at parkere en dag, hvilket er mange gange tjent ind på hotel, som oftest er bedre standard.
Bedste udgangspunkt for jer vil nok være St. Ulrich/Ortisei.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen