Johnny Fischer 19/09 2010 14:11

Hej...

Håber der er et par stykker som har været i St.Anton som kan hjælpe mig.

Mit problem er at vi har booket en lejlighed i St.Anton og vi er 5 stk på vidt forskellige niveauer.

Min svigerfars bror læste følgende og blev meget nervøs for om der var noget skiløb for ham:

Her er et paradis for dygtige skiløbere, 260 km pister og mere end 200 km off piste. Selv de blå pister er svære i St. Anton, som er et af Østrigs mest eftertragtede skiområder. St. Anton am Arlberg er hjemsted for det østrigske skiuniversitet. Store dele af skiløbets udvikling har fundet sted her, og St. Anton var vært ved VM i år 2001. Selvom det er svært at finde tid til andet i dette område, er der masser af muligheder: Curling, skøjteløb, squash, tennis, keglebane, kanetur, paragliding og meget mere. For snowboardere er der 40 meter lang og 17 meter bred half-pipe samt funpark med 8-10 forhindringer.

Han kan køre på blå og røde løjper og har været afsted nogle gange på ski.

Er der en der kan beskrive kort ( eller langt ) hvordan skiløbet i St.anton er så han ikke behøver at være nervøs ved at komme der.

Han tror jo at det kun er svære løjper og offpiste !!

På forhånd tak

Johnny Fischer

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Johnny Fischer 19/09 2010 14:45

Sv: St.Anton

PS. han har før været i :

Sølden
Zell Am See
Lindvallen

4 gange ialt

Michael Kaasgaard 19/09 2010 14:52

hej

jeg fik min debut på ski i st. anton for 2 sæsoner siden og startede ud på børnebakken (efter mine "kammerater" tog mig med i gondolen til toppen som første tur og jeg væltede ca 30-50 gange på vej ned :-)) for mig selv, da skiskolen ikke startede før 2 dage efter vi kom. Efter 2 dage kunne jeg sagtens køre på de blå og inden ugen var omme kunne jeg køre på de fleste røde også.

Der er enkelte svære pister men også rigtig mange sjove og brede pister både i blå og røde. Hvis man har et par sæsoners erfaring er der absolut ikke noget at være nervøs for, da der er pister til alt skiløb og hvis nogle i gruppen ønsker mere udfordring end andre er det let at finde et sted man mødes. Derudover skal afterski på Mooservirt eller Krazy Kangaroo opleves :-)

Johnny Fischer 19/09 2010 15:07

Ok tak for det hurtige svar..

Kan godt bruge flere erfaringer så hvis der er flere der har været der som nybegynder må i meget gerne skrive !!

Daniel 19/09 2010 15:41

Jeg synes ikke at niveauet er så svært i StAnton. JEg har stået rigtig meget på ski, og jeg synes ikke de er sværere end så mange andre steder. Min mor er ikke så god og hun synes heller ikke de var så svære som de var beskrevet til at være. Men samtidig mødte jeg nogle andre danskere dernede som synes at pisterne der er sværere end de steder de plejer at være.

Martin Iversen 30/09 2010 08:47

hej joFi.
jeg har undervist i den lokale skiskole dernede i to sæsoner og har erfaringerne at, st. anton er et af de sværeste steder for nybegyndere. men det afhænger utrolig meget af pisternes stand, i de travle uger 7-8-9 og påsken vil de gængse blå pister blive opkørt og pukler samt løst sne opstår i løbet af dagen. en perfekt groomed piste er sjældent et problem selvom det generelt er lidt stejlere dernede.

når det er sagt, så er der MASSER af (nybegyndere) der har lært at stå på ski dernede og haft den bedste ski-oplevelse nogensinde i netop st. anton. jeg er sikker på at han kan få en fed fed tur derned til men hans ski-muligheder kan blive lidt begrænsede iforhold til andre steder. for afterski og alt andet sku der ikke være nogen begrænsninger på :)

Bsimon65 30/12 2010 10:18

Pyha - jeg bliver sgu også lidt nervøs af alt den snak om stejle pister...Torede at Østrig var sådan et hygge-ski-område!!
Hvad sammenligner i med når i siger det... Jeg har stået på ski i vel 12-14
år - ved det lyder latterligt at jeg så kan bekymre mig, men det er først de senere år jeg ligesom har fanget lidt af det der skiløb, og jeg er absolut ikke den fødte skiløber, og sorte pister og pukler, så står jeg helt af.... VI har været rundt omkring, men har Canazei som favorit - hvordan er St. Anton i forhold til det? Træls allerede på forhånd at være
nervøs....!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen