st anton sæson 12/13

Hans Carstens 03/09 2012 22:17

Jeg holder sabbat år og vil rigtig gerne på sæson til st anton. Jeg regner med at hvis jeg tager afsted at tage derned i november for at søge job og bolig, og vil gerne have et job hvor der er masser af fritid til skiløb dvs. opvasker og bartender og sådanne jobs.
Mit problem ligger i at jeg står til at skulle tage afsted selv, og synes måske det er lidt risikabelt, og måske en smule ensomt.
vil høre om der er andre der skal derned, nogen der har noget erfaring og om det er helt hen i vejret at tage afsted selv afsted derned?

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Hans Carstens 10/09 2012 20:12

Sv: st anton sæson 12/13

Hej tak for svarene :)

Det er da heldigt at jeg snakker flydende tysk så :D

lige nogle ekstra spørgsmål...
Hvor sent eller tidligt kan man tillade sig at tage derned hvis man ikke har ordnede forhold hjemmefra?
i forhold til at finde bolig hjemmefra, så har jeg kunne læse mig frem til at nogle job har bolig forhold inkluderet, hvis dette er rigtigt kan det så betale sig at finde hjemme fra?
og til sidst, hvor i st anton er det bedst at lede efter bolig og job, har aldrig været der, men kan se på kortet, at det virker som om at området er stort og forbundet til flere byer?
hpber i gider hjælpe med et godt svar en gang til :)
hilsen hans

Martin Schøber 04/09 2012 11:42

Hej Hans

Det lyder som en rigtigt fornuftig idé. Jeg vender selv tilbage til St. Anton for 4. gang til december. Jeg synes på ingen måde det er en dårlig idé at tage derned alene. Du kommer hurtigt i kontakt med andre bumser, også danskere. Der er fortrinsvist svenske bumser i St. Anton, men også mange danskere. Der kan selvfølgelig godt komme nogle lidt kedelige aftener i starten, men det er ikke noget som bør holde dig fra at tage derned.

Du kan prøve at søge job og lejlighed hjemmefra. Lejlighed kan du søge gennem St. Antons hjemmeside www.stantonamarlberg.com, job er lidt mere tricky, men du kan prøve at skrive til forskellige hoteller, barer, restauranter. Jeg har dog fundet at den bedste måde at finde et job på er at gå fra dør til dør, når du er nede i St. Anton. Hvis du kan snakke tysk er det en klar fordel.

Med venlig hilsen

Martin

Kim Just Andersen 04/09 2012 17:08

Hej HC

Jeg tog til Stanton for første gang i 2009 og kom hjem fra den seneste sæson i april i år. Du kan godt glæde dig!

Jeg må give Martin ret - du kan med ro i sindet tage af sted alene. Hvis du er åben og udadvendt, finder du hurtigt folk at hænge ud med dernede. Jeg var selv dernede med to venner, jeg kendte hjemmefra sidste sæson, men vores trio blev hurtigt til en firemandsgruppe, da vi manglede en chauffør og vi fandt en dansker, som var af sted alene uden job og bolig.

Det er faktisk ham jeg skal af sted med i år..

Jeg har både været dernede med job og boligforhold ordnet hjemmefra, men også hvor jeg måtte gå fra dør til dør - begge løsninger virkede fint - men fortvivl ikke, hvis du ikke har noget hjemmefra. Jeg har til dato ikke hørt om, at det ikke kunne lade sig gøre at finde noget.

Min kammerat og jeg er dernede fra 15. december - du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du står og mangler selskab på og uden for pisterne.

Med venlig hilsen

Kim Just Andersen
http://www.nortlander.dk/

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen