Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jeanette Arndal 08/12 2009 18:11
Hej!
Nu er min skiferie til St. Anton bestilt. Jeg har været der nogle gange før, men der har vi boet i ferielejlighed, hvor vi selv lavede al maden.
Nu skal jeg derned i uge 6, og vi har 8 dage på ski.
Vi skal bo på hotel, hvor kun morgenmaden er inkluderet.
Min "bekymring" går lidt på, at jeg frygter at gå helt og aldeles kold i wienerschnitzler og andet tyrolermad :) Det er fint nok nogle dage, men ikke hver dag til både middag- og aftensmad. Hvad gør I andre, og har I evt. nogle ideer, eller kender et sted hvor man kan få lidt mere internationalt mad. Alle ideer og forslag er velkomne :)
Sattack 10/12 2009 17:10
Sv: St. Anton
Jamen tak for venligheden, har ellers rygte for at være knas tør som nyfaldet pulversne.
Hermed lidt bonus info :
Den omtalte burgerbar hedder ... tada : Burger Stop, og ligger Dorfstrasse 60.
Den med lugen hvor du kan købe pølsemix ligger på Kandaharweg 2.
Der ligger iøvrigt nogle pizzarier på Dorfstrasse.
Bobo's som nævnes har menuer fra 7 - 29 euro
The Funky Chicken ligger fra ca 7 - 11 euro. Laver nogle gode frozen margaritas.
Tilbydes fra eget udvalg : Body Tequila 4 free !!
God tur :-)
Smølf 12/12 2009 11:37
Hehe, da det var jo ikke nemt at gætte ud fra dit indlæg at det var fastfood du søgte, men så fik jeg sat mine fordomme på plads om folk som tager til st. Anton og laver mad.
Prislejet for alle de nævnte restauranter med undtagelse af Hazienda og Benvenutto er cirka i niveau med en wienerschnitzel på bjerget eller billigere.
Ja burger stop et et fint sted - de var åbent om natten og de serverer gerne for folk i skistøvler i modsætning til de fleste andre steder som ikke vil have folk i skistøvler efter kl. 20ish, mig bekendt er platzl det eneste sted som tillader det og det kun i underetagen hvor de IKKE serverer pizza så man må smide støvlerne gå op på 1 sal bestille pizza + fadøl( da der er minimumsbeløb på visa ¤%/&/()) som man derefter spilder udover sin pizza på vej ned af trappen for at slutte af med et fald ned i pølen af smeltevand fra de andres skistøvler (har jeg hørt), næææ så hellere vælte ned af dorfstrasse og fange en burger - fortrækker nu selv en redbull samt en semmel med salami i liften om morgenen, og hvis man af en eller anden grund efter konference med maven, ikke er til salami er den glimrende at skyde til måls med efter engelske madammer med skihjelm fra stoleliften, de bedste kan placere salamiskiven midt på hjelmen uden forurettede opdager det før frokost.
Men hvad pokker er det at I folk har misforstået, har selv prøvet at gå ned fra Mooserwirt, det er UMULIGT ;-), man kan jo falde både forlæns, baglæns, til højre og til venstre. Spænd dog skiene på, så kan man da kun falde til højre og venstre og skiskolen har nu et skur hvorfra de holder øje med hoben af stive skiløbere, så sandsyligheden for at blive søvnig på vejen og blive forvaldlet til Ötzi manden i løbet af natten er kraftigt minimeret de senere år. Ikke endgang bremse skal man tænke på, det sørger de små grimme sten i bunden for.
--- og endelig NEJNEJNEJ Funky Chicken laver ELENDIGE, men usandsynligt stærke frozen margaritas (tequila+slushice for farven) de smager fint efter 5 fadøl og er super effektive;-)
God tur! :-)
Kim Petersen 08/12 2009 18:29
GIGANTISK problem.
Smølf 08/12 2009 20:02
Hej,
Ingen grund til bekymring der, st. Anton har efter min mening et af alpernes allerbedste udbud af restauranter nogle af høj og international klasse, hermed et par af mine favoritter fra min tid som guide og flere ture før og efter:
1) Benvenutto: Italiensk asiatisk fusionskøkken i den eksklusive ende, men bestemt pengene værd, belligende i Wellnesscentret, husk at bestille bord og sætte god tid af. (personligt har jeg fået nogle af mit livs bedste måltider der)
2) Aquilia: Belliggende i starten af gågaden blandet asiatisk, italiensk og østrigsk ikke samme klasse som benvenutto men rigtig godt til prisen.
3) Funky chicken: Indisk og kylling i god kvalitet, super til det hurtige måltid og billigt. Hvis ikke man er til høj musik og gang i den under måltiddet kan det anbefales at komme tidligt, da det om aftenen er en ret velbesøgt bar.
4) Hazienda, Steaks og gourmet retter, god mad, men med risiko for at blive slagtet af mange fans efter min mening en smule opreklameret og svingende i kvalitet og ikke helt pengene værd.
5) Kandahar, indisk restaurant i diskotek Kandahar lidt svingende kvalitet men som regel rigtig god mad, lidt specielle omgivelser da man spiser i diskoteketes lounge område.
6) Bobos spareribs og mexikansk mad, store portioner og fornuftig betjening.
Hvis vi snakker frokost kan Salome i Oberlech bestemt også anbefales hvis man er på de kanter.
Håber det kan bidrage til lidt inspiration, det er desværre lidt dyrt at spise ude i st. Anton men jeg har aldrig mødt et sted hvor det er så nemt at få variation..
Jeanette Arndal 09/12 2009 18:47
Kim: Hvad mener du??
Hej Smølf :)
Mange tak for dit lange og udførlige indlæg.
Så hvis vi søger noget mere "almindeligt" mad, og til overkommelige priser, så er det Funky Chicken man skal besøge?
Regner med, at det meste af min formue bliver lagt på Mooserwirts afterskiing, så maden skal ikke være i den dyreste ende..
Er Hazienda og Bobos overkommelige priser?
- Og kender du noget til, om der er nogle steder, hvor man bare lige kan få noget hurtigt???
Takker endnu engang for dit indlæg :)
Sattack 09/12 2009 19:59
Når du vakler hjem ned af strøget(Dorfstrasse) efter en kanon afterski på Mooser (og har overlevet nedturen), så lige inden den ender ligger der en lille burgerbar på højre side. Hvis du er lige så heldig som vi har været, så står der nogle unge danske gutter som formodentlig forstår hvad du siger trods din tilstand. Ellers peger du bare med din nye skistav som du fejlagtigt har taget. Du kan også bruge din pegefinger hvis den netop ikke er frosset fast på skistaven, da du har mistet handsker på vejen hjem. Af samme årsag nævner jeg at pege med skistav.
Der er kun enkelte siddepladser så indtag din burger på vejen hjem og du kan ligeså godt tørre dine fastfrosne fingre i jakken, da den alligevel er smurt ind i øl, flügerl og sved.
Når du er på vej i liften næste dag, kan du så indtage de nu lidt bløde pommes som du glemte i højre lomme. Det er med stor glæde at du spiser dem med de frie fingre som er lidt ømme efter samkvem med de nye skistave.
Aner ikke hvad den hedder og ved kun ca hvor den ligger. Ellers tager du bare den som ligger første vej til højre når du har kørt over de små sten ved Galzigbahn. Du bestiller ved en lille luge
Bon Appetit ...
Sattack 09/12 2009 20:09
Glemte at tilføje at du også kan gøre som vi gjorde / gør ½ delen af ugen. Spiser ingen aftensmad af diverse årsager, og indtager med stor glæde morgenbuffet som man jo har betalt for ...
Jeanette Arndal 09/12 2009 20:16
Hahahahaha... Du har lige optimeret min dag 100%. Hvor køber man den humor henne? :D
Ja, det med at overleve nedturen håber jeg kommer til at gå lidt bedre i år. Brækkede benet sidste år, efter 3 timer i Østrig. Og UDEN ski, på vej ned fra Mooserwirt!
Det med skistavene kender vi også godt til. Engang kom vi ned med dobbelt så mange, som inden vi tog derop.
Glæder mig til at smage de bløde pomfritter morgenen efter på vej op med Galzig! :D hahaha. Du er bare for sjov!
- Men vil da forsøge at finde den lille luge :)