Stig Holt Petersen 11/03 2008 12:29

Hey SkiFreaks!

Står og skal til St. Anton på lørdag d. 15/3-08 og i den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål.

1. Går der en skibus, fra Alpe Rauz (altså bunden af den blå nr. 17 Valfagehr) til Lech & Zürs. Det gjorde der nemlig engang, men har hørt rygter om, at den har været indstillet i år?

2. Hvis ovenstående svar er nej, hvorfra i St. Anton, går der så en bus, til Zürs & Lech.

3. Er det værd, at tage til Sonnenkopf, og hvis ja, hvor går bussen så dertil?

På Forhånd Tak!
Stig Holt Petersen

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Torben 11/03 2008 13:39

Sv: St. Anton

Hej Stig,

1. Ja der går stadigvæk busser fra Alpe Rauz som det altid har gjort (de blå busser).
Fra Lech & Zürs til Alpe Rauz stopper bussen ikke ved det stoppested lige før (mener det er Stuben) Alpe Rauz (som den har gjort de andre år. Nu køre den direkte fra Zürs til Alpe Rauz.

2. Det går også Post busser (gule) fra St Anton by til Lech & Zürs (de koster at køre med dem).

3. Jeg har kun én gang været i Sonnenkopf. Dette var dog ikke transporttiden værd. Dette kan måske skyldes at jeg var der en søndag og hvor alle tysker åbenbart havde ferie, så der var ALT for mange mennesker.
Hvis der ikke havde været så mange havde det sikkert været ok.

Man kan tage de normale rute busser mod klosterle. Jeg tog med fra Stuben (der er sikkert en hurtigere vej) og kunne køre med mit liftkort. Spørg evt i informationen eller hos buschaufføren. Husk at noter hvad tid den sidste bus køre fra Sonnenkopf, så du kan nå den sidste lift fra Stuben & Alpe Rauz.

Jeg håber du kan bruge det. Det er som sagt nogle år siden jeg var i Sonnenkopf så det kan være de har lavet lidt om på busserne siden.

God tur.

/Torben

Stig Holt Petersen 12/03 2008 08:14

Sv: St. Anton

Hej Torben

Tusind Tak, for de rigtig gode svar.

Så skulle jeg have styr på det.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen