Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Christian 26/07 2006 12:41
Hej skientusiaster!!
Jeg tænker på at tage til St. Anton i vinterferien i 2007, og overvejer derfor om der er nogle der har nogle erfaringer de kan dele ud af?? Rejsen skal foregå med tog, da dem jeg skal rejse med under nogle omstændigheder ikke gider at kører i bus. Er der nogle der ved hvordan dette gøres billigst?? Hotel/lejligheds standarden er underordnet..
Tak for hjælpen
Henrik Aaen Mortensen 16/08 2006 12:29
Sv: St. Anton
Hej jeg synes ikke jeg kan finde de lejligheder du taler om og den omtalte rute med toget hvor der er skift i hamborg og munchen kan jeg heller ikke finde!
Men har du en ide om hvad en billig lejlighed i dorf delen af stanton koster? Og måske hvad togturen derned kan gøres for hvis den bestilles via DB (tyskland)?
.. 09/09 2006 12:02
Angående lejlighedspriser skal du nok forvente et sted mellem 35 og 50 euro pr. seng pr. nat i dorf området..
Det er ikke alle pensioner som melder lige tidligt ind til deres på www.stantonamarlberg.com, men der er en del muligheder allerede, jeg vil anbefale at I selv kigger lidt rundt..
DB har et tilbud der hedder sparnact til 39 euro (urlaubsexpress eller euronight)i liggevogn, desværre kan de ikke bookes online endnu, typisk kan man dog ikke ramme et tilbud begge veje. Jeg ved at min kæreste med en flok venner rejste i uge 5 sidste år til omkring 1000,- pr person alt inklusiv. Hvis ikke man er den store haj i tyske rejseplaner kan jeg anbefale at spørge dsb eller DB's kontor i danmark og få en samlet billet...
Danski har udelukkende indkvartering i nasserein, Sne & Snö og nortlander har senge i dorf... Alle tre bureauer har pladser på skiløberen som kører direkte fra kolding...
Ani 29/08 2006 11:28
Jeg var i St. Anton med tog 2006.
Det var første år vi var med tog og det var en kanon tur.
(vi plejer at flyve).....har kørt en gang i bil og det var den ene gang. Bus nægter jeg.
Vi bestilte rejse gennem Dan-ski og fik en god oplevelse.
Boede på pensionat m/morgenmad (boform kan anbefales)
Gode spisemuligheder, ærgeligt at de gode ølsteder ligger oppe på pisterne, så når man skal hjem med en pind i øret, så skal man have skiene på.
Prøvede en kælketur.....det kan anbefales, men det er ikke ufarligt.
God tur.
Skisport.dk - Redaktion 27/07 2006 08:33
Umiddelbart handler det vel om at kontakte dem der tilbyder tog kombineret med ophold, dem kan du finde her:
http://skisport.dk/oestrig/st-anton/bureauer/
Så er rejsen en pakkerejse med de fordele der høre til det.
Alternativt skal du selv booke togbilletter og finde et sted at bo.
Mvh Skisport.dk, Rasmus
... 03/08 2006 22:08
Hej Christian
Har tilbragt en del tid i st. Anton og ville nok derfor arrangere turen selv... Hvis det er det I er ude efter er her et par tips..
På www.stantonamarlberg.com findes en liste ver samtlige indkvarteringsmuligheder i st. Anton med priser...
Fælles for al indkvartering er at det er forholdsvist dyrt. Billigst er st. Jacob hvor skibus til området og taxa til og fra byturene er et must, Nasserein har kabinelift til området og ligger i mulig omend lang gåafstand fra bylivet.
Den cantrale del af byen benævnes Dorf her kan f.eks Maria Patroll lejligheder nævnes som en mulighed med super beliggenhed til en nogenlunde betalelig pris.
Billigste transport består i at booke tog direkte online ved Die Bahn (DB www.db.de) der skal skiftes i Hamborg og München, men de har ofte gode tilbud på liggetog, og da togene er nyere er turen som regel både hurtigere og behageligere end med Skiløberen som er rejsebureauernes tilbud. DSB kan bestille hele turen fra dk til st. Anton men tager sig selvfølgelig betalt for deres service..
Håber I får en god tur...