Ditlev 12/07 2006 18:41

Hej

jeg skal på sommerski i Tignes i uge 30. Det er første gang jeg skal afsted på sommerski. Jeg vil gerne høre hvor meget skitøj man skal medbringe? Og er det muligt at låne ordentlige ski på dette tidspunkt? Og ellers andre ting man lige skal være opmærksom på?

På forhånd tak...

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Nicholas Durin 20/07 2006 09:24

Sv: Sommerski

Når man skal stå på sommerski skal man forvente at temperaturen om morgenen sagtens kan være et par minusgrader på gletscheren mens den i solskin sagtens kan være +10-+15gr om eftermiddagen. Selvom det er væsentlig varmere at køre på ski om sommeren end om vinteren, kan vejret være meget omskifteligt - snestorm, tåge, regn, sol og torden. Se den lokale vejrudsigt!!!
Jeg vil anbefale dig at tage skibukser samt en skaljakke med. Det er vigtigt at du har noget på der kan tage den kolde gletschervind og sasmtidig er vandafvisende.
Under skitøjet skal du blot have nogle tynde lag tøj på. eks. svedtransporterende og T-shirts eller en meget tynd fleece. Sweaters og en tyk fleece bliver alt for varmt at køre med. I stedet for en skaljakke kan du bruge en softshell med windstopper eller lign.
Du skal også huske altid at køre med handsker, solbriller/goggles og hue. Og så skal du huske solcremen.

Kør aldrig på sommerski i cowboybukser, badetøj eller blot en T-shirt. Det er kun i tankeløse reklamer man ser dette!

Nicholas Durin 20/07 2006 09:36

Sv: Sommerski

Du spørger om det er muligt at låne godt skiudstyr til sommerski?
Svaret er et klingende ja! Mange skibutikker i byerne og på gletscherne i nærheden af et sommerskiområde har altid et godt udvalg i ski. Det kan både være ski fra sidste vinter samt helt nye testski der først kommer til næste sæson.
Du får den ski du har lyst til at betale for!
På nogle gletschere kan man leje testski og skifte mellem flere modeller gratis. En fed måde at prøve flere skityper og produkter på.
Selv foretrækker jeg at leje skiene oppe på selve gletscheren, da jeg kan udskifte dem hvis de ikke virker efter hensigten. Det er surt at skulle køre en hel dag på ski der ikke vil glide optimalt.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen