Lasse 15/11 2013 22:06

Vi overvejer at tage til solden den 14 dec -21 dec nogle der har erfaringer med området på denne tid af året medhensyn til sne forhold, vejr forhold mv evt nogle der kender til alpenhutte stabele om dette er et godt sted

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Brian Lund 16/11 2013 00:35

Sv: Solden

Jeg følger lidt med i snesituationen i Østrig da vi selv skal af sted hen over nytår! :)

Der ligger sne rigtigt mange steder i Østrig allerede nu! Jeg kan også se at i Sölden er der lige nu 60km pister åbne af 140km og at der ligger 15 cm sne helt nede i dalen (men pisterne er ikke åbne ned til dalen endnu)...

Desuden ligger Sölden generelt meget højt, så jeg tror ikke du behøver bekymre dig alt for meget om sneen!

Jool 16/11 2013 13:44

hej
Hvis der ikke er sne i sølden i denne periode, så er der ikke sne andre steder i Østrig, selvfølgelig gletschere undtagen, så tag i bare til sølden, da skiområdet ikke er så stort, vil jeg anbefale obergurgl og hochgurgl som et område i skal prøve, området er helt i top, og bør køres med, på følgende måde, start i obergurgl kør det tyndt, når det er gjort skal resten af dagen tilbringes u hochgurgl hvor dagen sluttes af med et lang tur fra den runde bar på toppen til bunden en herlig lang tur, hvor man startet med at køre sort, blåløjpe kan også benyttes, husk at når i køber skipas i sølden at nævne at i gerne vil have en dag i gurgle med det koster 10 eur ekstra men disse penge giver jer adgang til et særdeles lækkert område,

kommer selv til sølden julen og nytår pus et par dage, men snupper lige en tur til stubaital, de næste dage

jool

Thomasdk 16/11 2013 15:20

Jeg er lige væltet ind ad døren efter 5 dage med skitest i Sölden. De sprænger allerede laviner i det fjerne, samt at der ligger sne helt ned i byen. Mener de åbner det hele i næste uge.
I den forløbne uge har der været off piste løb, og en masse høj solskin. Masser af sne, bare tag afsted allerede nu.

Mere bekymrende er det forargelige i at "The Lucky Shag" skal rives ned næste år, fordi der skal bygges et hotel. Kæmpe stam gæste skandale der langt overstiger snemængde bekymringerne i Sölden.
For ikke kendere er det stedet, hvor de ikke spiller Fckn*.. Justin Bieber, men rock og gang i den, samt folk fedter ikke med småpilsnere, der købes flasker og der drikkes igennem. Var der for 2 dage siden, og værtinden og datteren skålede og dansede som de plejer med gæsterne imens de samlede glas ind. Sukk, det sted vil blive savnet.

Michael Sparlund 16/11 2013 19:01

Jeg var også nede og teste ski i uge 45, og der kom rigtig meget sne - og kan se på deres webcams, at der er endnu mere nu..
Fed by, og kanon skiløb. Dog var der ikke åbnet op for andet end gletcherne da vi var der, men de har vinteråbning nu, så du skal ikke være nervøs for manglende sne.. :)

//Sparlund

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen