Sølden?????

Ole 16/12 2009 09:39

For første gang går turen til Sølden, har kun hørt godt om området.

Er der nogle ting, som man bare skal opleve dernede???

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Peter Enemark 16/12 2009 15:49

Sv: Sølden?????

Hej Jool
Vi påtænker at tage til Sölden over nytår. Har du gode forslag til overnatninger i området. Vi er to par.
Mellem prisklasse (***hotel eller det der ligner).

Bedste hilsner
PSE

Jool 16/12 2009 16:26

Hej Peter
Jeg tror desværre at det bliver svært at finde noget i Sölden, stedet er utroligt populært grundet at det er snesikkert, det gør at folk booker næste års skiferie når de rejser, de havde vi også gjort til i år men vores vært har valgt at sælge sit hotel, så vi måtte ud at finde noget andet for ca, 14 dage siden, det er først lykkes for 2 dage siden, men ikke i sölde men i en af de byer som ligger lidt før sölden, det er også ok da der går skibusser hele tiden ca. pr 10 minut, bor du ikke lige ved de 2 lifter, så skal du enten gå fra den anden side af floden over en bro eller tage en bus, så om man sidder 10 minutter i en bus eller står 6 minutter er det samme. så prøv at søge på ötztal.com her finder du de byer som ligger før sölden (tag kun de der ligger ved hovedvejen) der findes også et par byer lige efter sölden zvigelstien (noget i den retning) som er ok, der ligger også en by som hedder vent, men det er en kold by(stejle bjerge, smalle dale) da den næsten ingen sol får. skriv hvis det lykkes.

held og lykke

Pse 17/12 2009 13:13

Hej Jool
Tusinde tak. Vi prøver, evt ringer jeg rundt til hotellerne.

Bedste hilsner
Peter

Jool 16/12 2009 10:01

hej

jeg har været der flere gange, og tager altid en dag de 10 kilometer som der eer op til hockgurgel med bussen, når du køber dit liftkort gør du bare opmærksom på at du ønsker at køre i hockgurgel en eller to dage, bussen er gratis, og området er bare super, bedre en sölden og så er der ikke så mange mennesker der, særlig hvis man kommer lidt tidlig på dagen, så er de ikke kommet ud på pisterne, det gør de først hen ad middagstid, det er stedet for de meget rige, det kan du også se på deres grej.jeg kommer selv til sölden den 26 dec og rejser hjem den 2 jan, da jeg kører selv tager jeg også en dag i kühtai og en fag i hochötz

håber det bliver godt vejr, uden for meget blæst da jeg flere gange har været ude for at de lukker de høje områder hvis det blæser meget.

hej

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen