snowboard instruktør

Ida Elland 24/04 2012 21:07

Hej!

Jeg er en pige, der færdiggør gymnasiet til sommer og ønsker at bruge mit sabbatår som snowboardinstruktør i alperne.

Jeg ville derfor høre om der er nogen, der kan give lide gode fif til dette.

Lige umiddelbart synes jeg ikke det er så nemt at finde information om, hvordan du tager denne uddannelse, andet end at det er et kursus, der finder sted i efteråret.

Desuden har jeg læst mig frem til, at det ikke ville være dumt både at være i stand til at kunne undervise på ski og snowboard - hvad kan I sige om dette?

Selv har jeg stået en del på ski, men konverterede for et par år siden til snowboardet, som helt klart også er hvad jeg er 'stærkest' på, selvom jeg uden problemer kan styre et par ski ;-)
Er det nok til at tage DUALkurset (eller hvad det helt præcist hedder)?

Håber meget at nogle af Jer vil dele ud af Jeres viden :-)

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Martin Schøber 25/04 2012 15:59

Sv: snowboard instruktør

Hej

Det lyder virkeligt som en god idé. Der er ikke noget bedre end at tilbringe vinteren i alperne.

Hvis ikke du har set det i den anden lignende tråd, så står der er lidt info her: http://www.sbssv.at/de/ausbildung/einsteigerkurse/

Hvis du planlægger at tage til et stort skiområde, tror jeg ikke det bliver noget problem udelukkende at være snowboard. Men vil du hellere til et lidt mindre område, kan det nok godt være en god idé at kunne undervise i begge ting. Og der vil da nok være større chancer for at få arbejde hele sæsonen, hvis du kan begge ting.

Jeg har ikke selv erfaring med det, men fra hvad jeg har hørt skulle det være rigtigt nemt at beså anwärteren. Så har du stået en del på ski før i tiden tror jeg ikke det bliver noget problem at bestå skidelen.

Håber du kunne bruge det.

Med venlig hilsen

Martin

Ida Elland 25/04 2012 22:21

Tusind tak for hurtig tilbagemelding.

Jeg har fundet et dansk selskab: http://www.blivskiinstruktor.dk/

Er der nogen der har erfaring med dette - positive eller negative?

Bjørn Fuglestad 27/04 2012 13:53

Hej Ida-Elland!
Jeg har selv været guide og skilärer, men blev det dengang igennem et rejsebureau. Mht. www.blivskiinstruktor, så ved jeg at det er et nyt koncept, hvor det er nogle respekterede og erfarne folk fra branchen der står bag. Så det vil jeg mene er helt ok.

Det er super fedt at väre i Alperne og hvis jeg ikke var så "gammel (34)" så havde jeg let taget flere sæsoner. Der er dog ikke så meget fritid som guide, så jeg vil helt klart anbefale dig at tage afsted som skilærer og tar du Anwärter eller Dual kurset så står du rigtig godt i Østrig.

Gør som de siger i Nike reklamerne -Just DO IT! -Jeg kender ingen der har fortrudt en sæson på ski!

Hilsen Bjørn

Morten Primdahl 13/05 2012 09:54

Hej Ida
Jeg har også tænkt mig at tage Snowboard instruktør kursus. Jeg regner med at tage kurset til december. Der er vist to muligheder "den danske" eller en skole i østrig. Du er velkommen til at kontkte mig mp@mpbyggeri.dk , måske kan vi følges ad.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen