Matille 14/01 2009 11:32

Hej.. jeg vil høre om der er nogeen der ved,
om det er muligt at lære at stå på snowboard på 2-3 dage?
synes i det er nemmere hvis man tager på snowboard skole?

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Anders Ehlers 17/01 2009 11:33

Sv: snowboard

Hey Matille.

Jeg er certificeret instruktør, og har primært undervist folk på 15-17 år. Og udfra det vil jeg sige at det varierer. Hvis du er fuldstændig ligeglad med at slå dig, så ja, så kan du godt lære at stå på et board. Du vil ikke kunne lære at køre i et godt flow, du vil falde utroligt meget og du vil være smadret i hele kroppen bagefter. Men du vil muligvis kunne køre ned ad en simpel, blå piste uden alt for mange styrt, i et relativt lavt tempo.
Hvis du ikke vælger instruktør vil du ikke få noget ud af 3 dage.

Og MHT Peter Troelsens udsagn, så nej, du kan umuligt lære carvingsving på 3 dage. Du kan lære det man kalder et driftturn basic. Og kun hvis du træner godt og tør blive ved.

Gå efter en hel uge med instruktør hver dag! ;)

Peter 14/01 2009 12:09

Hej Matille

Du kan sagtens lære at stå på snowboard på 2-3 dage, men vil råde dig til at tage de to første dage med en instruktør/skiskole hvor du så kan bruge den sidste dag tilat give den gas alene :-)

Peter Troelsen 14/01 2009 12:29

Man kan sagtens nå at komme i gang på snowboard på 2-3 dage. Her mener jeg, at man kan lære balancen, at stå på frontside og backside samt at lave carvingsving.
Mine børn (13 og 15 dengang) lærte disse basale ting på een dag med en kompetent instruktør (ikke mig).
Selvfølgelig skal du vælge en instruktør - de ved præcist hvad der er svært og har øvelser til at komme sikkert i gang.

Patrick J 14/01 2009 15:04

Jeg "lærte" selv at stå på snowboard på en weekend selvfølgelig er man ikke super god men man kan da nå det. jeg havde selv en instruktør til at lære mig det.

Hilsen Patrick

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen