Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse, tilpasse annoncer og analysere vores trafik. Ved at klikke på ”Accepter alle” giver du samtykke til alle cookies. Hvis du ønsker at justere dine præferencer, kan du klikke på ”Indstillinger”. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.
Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse, vise relevant indhold og forstå, hvordan vores hjemmeside bruges. Du kan vælge at acceptere alle cookies eller tilpasse dine indstillinger nedenfor.
Vær opmærksom på, at visse funktioner på hjemmesiden muligvis ikke fungerer korrekt, hvis du fravælger visse cookies.
Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Skovby 19/01 2008 19:01
Hej folkens.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke skisportsteder i europa der har "snegaranti" i Marts, helt præcist uge 12. Da jeg overvejer endnu en skiferie der.
Bonus spørgsmål: Og hvis der er nogle der ligger inde med en god side hvor man kan købe kør selv ferier til ovenstående steder - eller "tips og triks" til en sådan ferie :)
Håber at nogen kan hjælpe
Mvh
Skovby
Skovby 20/01 2008 18:51
Sv: !Sneggaranti" i Marts!
Hvad med et sted som alp d'huez? er der sne i uge 12?
Søren Hjelholt 21/01 2008 13:24
Hej
Som allerede sagt, så er det bedste at gå efter noget højtliggende.
Har selv været afsted i påsken de sidste 4-5 år, og den har ligget fra uge 12 til uge 15. Har været flest gange i Val Thorens og en enkelt gang i Avoriaz. Der har aldrig været mangel på sne
På Avoriaz turen (uge 12) kunne vi godt opleve at temperaturen i byen kun lå lige omkring frysepunktet, og noget af nedbøren faldt som regn.
Så var det bare om at søge op i tærrenet, hvor vi så fik sne.
Selvom jeg ikke har været der så bør Alpe d'Huez ikke været noget problem med hensyn til snemængden i uge 12.
Rasmus Skov Jensen 20/01 2008 09:13
Hej Skovby
En nogenlunde tommelfingerregel er at des højere des mere snesikkert, i hvert fald når vi taler alperne. En gletscher er naturligvis også rar at have i baghånden hvis det skulle blive rigtigt varmt.
Generelt kan jeg nu ikke se at uge 12 skulle give de store problemer. Rejser ofte selv i marts. Færre på pisterne og mere sol ;o)
En måde kunne være at søge her: http://skisport.dk/skirejser/restpladser/
Der kan du også angive at højeste skiløb skal være eksempelvis minimum 3000 meter. Lige nu er der rejser 15 steder der opfylder det.
Bemærk at så højt ligger stederne i Norden ikke, men at der sikkert er masser af sne på klassiske steder i Norge og Sverige.
Sidste tip, uge 12 er påskeferie, og det er Nordmændenes egne feriehøjtid, og kan gøre det svært at komme til i Norge. Men Alperne rammes også af væsentligt flere gæster i Påsken. Så skal udvalget være størst er det i gang med at finde et sted nu.
Mvh Rasmus
Johnny Juul 20/01 2008 11:38
Hej.
Jeg rejser næsten altid på skiferie i Marts, der er som tidligere nævnt færre mennesker på pisterne,mere sol og stadig masser af sne.
Jeg har de sidste 3 år været i Val d´Isère/Tignes i enten ugerne 10-11 eller 11-12 og det har bare været super, og så har du jo også gletscheren Grande Motte i 3550 meters højde, så der er snegaranti.
MVH Johnny