Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Skovby 19/01 2008 19:01
Hej folkens.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke skisportsteder i europa der har "snegaranti" i Marts, helt præcist uge 12. Da jeg overvejer endnu en skiferie der.
Bonus spørgsmål: Og hvis der er nogle der ligger inde med en god side hvor man kan købe kør selv ferier til ovenstående steder - eller "tips og triks" til en sådan ferie :)
Håber at nogen kan hjælpe
Mvh
Skovby
Skovby 20/01 2008 18:51
Sv: !Sneggaranti" i Marts!
Hvad med et sted som alp d'huez? er der sne i uge 12?
Søren Hjelholt 21/01 2008 13:24
Hej
Som allerede sagt, så er det bedste at gå efter noget højtliggende.
Har selv været afsted i påsken de sidste 4-5 år, og den har ligget fra uge 12 til uge 15. Har været flest gange i Val Thorens og en enkelt gang i Avoriaz. Der har aldrig været mangel på sne
På Avoriaz turen (uge 12) kunne vi godt opleve at temperaturen i byen kun lå lige omkring frysepunktet, og noget af nedbøren faldt som regn.
Så var det bare om at søge op i tærrenet, hvor vi så fik sne.
Selvom jeg ikke har været der så bør Alpe d'Huez ikke været noget problem med hensyn til snemængden i uge 12.
Rasmus Skov Jensen 20/01 2008 09:13
Hej Skovby
En nogenlunde tommelfingerregel er at des højere des mere snesikkert, i hvert fald når vi taler alperne. En gletscher er naturligvis også rar at have i baghånden hvis det skulle blive rigtigt varmt.
Generelt kan jeg nu ikke se at uge 12 skulle give de store problemer. Rejser ofte selv i marts. Færre på pisterne og mere sol ;o)
En måde kunne være at søge her: http://skisport.dk/skirejser/restpladser/
Der kan du også angive at højeste skiløb skal være eksempelvis minimum 3000 meter. Lige nu er der rejser 15 steder der opfylder det.
Bemærk at så højt ligger stederne i Norden ikke, men at der sikkert er masser af sne på klassiske steder i Norge og Sverige.
Sidste tip, uge 12 er påskeferie, og det er Nordmændenes egne feriehøjtid, og kan gøre det svært at komme til i Norge. Men Alperne rammes også af væsentligt flere gæster i Påsken. Så skal udvalget være størst er det i gang med at finde et sted nu.
Mvh Rasmus
Johnny Juul 20/01 2008 11:38
Hej.
Jeg rejser næsten altid på skiferie i Marts, der er som tidligere nævnt færre mennesker på pisterne,mere sol og stadig masser af sne.
Jeg har de sidste 3 år været i Val d´Isère/Tignes i enten ugerne 10-11 eller 11-12 og det har bare været super, og så har du jo også gletscheren Grande Motte i 3550 meters højde, så der er snegaranti.
MVH Johnny