Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Bianca Lindahl 13/01 2011 18:29
Har lige sat og kigget lidt på vejrudsigten for Wagrain og det ser ikke godt ud, er der nogen der kan komme med en liveberetning dernede fra..??? Vi skal derned i uge 4 og håber selvfølgelig på gode pister osv.
Helle E. Hansen 19/01 2011 14:31
Sv: Sneforhold i Wagrain??? :-(
Hej Alle
Kig evt på http://www.bergfex.com/wagrain/wetter/
Det ser alligevel rigtig godt ud for os der skal derned på lørdag d. 22 jan
Sne idag og alle dage frem og med mandag (er hvad den går til lige nu).
Så jeg tror vi kommer ned til en god portion ny se.
Helle
Jesper 13/01 2011 20:35
Sneen hernede nu er rigtig dårlig. men vi håber den bliver bedre
Skal nok holde dig opdateret
Jakob Hansen 15/01 2011 10:37
Det vil være fint. Vi skal også til wagrain i uge 4 og er noget bekymret som det ser ud nu. Håber meget vejret snart slår om.
Helle Eskildsen Hansen 15/01 2011 13:07
Uha ja opdatere endelig. Vi tager også afsted i uge 4. Kan dog se der skulle være faldet lidt sne dernede idag. Men kom nu MEGET MERE tak :O)
Bianca Lindahl 16/01 2011 14:05
Synes egentlig at det fint ud på billederne derned fra, og det ligner lidt på vejrudsigten at det begynder at blive lidt koldere, så vi håber at det begynder at blive bedre.. :-)
Random 16/01 2011 15:32
Som det ser ud lige nu, er Wagrain et af de værste skiområder at tage til lige nu, da sneforholdende er skide dårlige. Men, men... På Onsdag slår vejret om i Alperne og varmen bliver jaget væk. Alt det smeltede sne har selvfølgelig medført meget høj luftfugtighed og der kommer et ordentlig lag sne næsten alle steder i Alperne. Intet at frygte :)
Jeg vil tro at hvis vejrudsigten holder, så kommer i ned til et rigtig godt lag pudersne. Pudersne bliver normalt dannet ved temperature omkring -6 til -10 grader celsius og det ser ud til at den holder stik pt. Alle de vejrstationer jeg har kigget på er enige i at der bliver koldt i Alperne fra på Onsdag og at der kommer sne med det.
God tur! ;)
Random 16/01 2011 15:38
Undskyld. Jeg troede at uge 3 var i næste uge... Men jeg kan muntre jer op med at det bliver minusgrader om natten, så i skal bare lidt tidligt op og nyde den frosne sne. Kender selv jeres problem fra sidste år, da jeg var i Zillertal. Vi havde godt vejr hele ugen, den bedste sne jeg har oplevet længe vil jeg sige og så slog vejret om i plusgrader de 2 sidste dage, med temperature om til hele 5 grader på de nederste pister ved Penken. Jeg vil tro i klare den første dag, hvor der er det værste skivejr. På Tirsdagen daler temperaturen drastisk i selve Wagrain og temperaturen falder jo, jo højere man kommer op, så intet at frygte. I skal bare op i terrænnet :)
Bianca Lindahl 16/01 2011 18:01
Jamen så passer det jo rigtig fint, når vi kommer derned på lørdag.. :-)Det glæder vi os til.. Har nemlig også lige set at temperaturen daler helt vildt midt på ugen og den bliver derned indtil på næste mandag (det er så langt vejrudsigten går til)så det er jo bare perfekt..
Tak for dit svar Hansi Hinterseer.. :-)
Thomasdk 23/01 2011 17:21
Sidder lige nu i WAGRAIN, og hen over skærmkanten på laptoppen slår tusmørket igennem ude på pisterne som jeg sidder og kigger ud over, kan ikke længere skimte Rothe 8èr gondolen.
Der er hvis sne på alle fyrretræerne, og i dag var en flot solskinsdag, med i starten -12 i bunden og senere -6/7 grader.
Det var i dag en kanon god dag på pisterne i Wagrain, så gør det ikke noget med lidt snefald de næste par dage.