C 17/12 2007 23:02

Jeg har tænkt over noget...
Hvordan måles snedybde? Er det den løse sne som ligger udenfor pisten, den sammenpressede sne på pisten UDEN kunstsne eller den sammenpressede sne på pisten INCL. kunstsne?
Der er helt sikkert nogen der kan hjælpe mig..

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Hanne 18/12 2007 10:38

Sv: Snedybde.

Ja man skelner vel mellem snedybde i terrænet og på pisten. I terrænet har jeg i Sverige set en lille firkantet indhegning med en en stor rød/hvid målepind i midten. Den var placeret udenfor pisten mellem nogle spredte træer. Altså et sted hvor sneen ikke blev mast/trykket sammen eller ville få kunstsne.

mvh
Hanne

Arne Bonnesen 18/12 2007 20:30

Du kan kun tage opgivne snedyber som en vejledning.
Er der græs under sneen, som der flere steder i Østrig - især på de lavtliggende pister, skal der få cm til, for at du kan få godt skiløb.
Er du i områder med ujævne klipper under sneen, kan der være behov for mindst 150 - 200cm, før du slipper for at få skiene ødelagt.
Jeg har set målepindene placeret mange forskellige steder, og de står aldrig der, hvor snedækket er tyndest.
Hvis du har været på en destination før, kan du få en god ide om forholdene, når du læser snedybderne.

Anna 19/12 2007 21:05

Hej

Jeg tror at man skal tage snedybterne med et gran salt. Jeg har flere gange oplevet at der ikke tilnærmelsesvis var den dybte man kan finde på nettet. Lige nu er det fx. også ret underligt at skisport.dk nævner at der er 122 cm i Sölden, mens Soelden.com nævner at der 'kun' er 87 cm på højeste sted.... Jeg har set noget lign. mange gange sidste år også (på andre desitinationer)...

Selvfølgelig læser jeg om snedybte, men jeg passer meget på med ikke at lægge for meget i dem.
Min mistanke er at eftersom skisportsstederne er afhængige af en god indtjening og sæson så underdrives tallene sjældent :-)

Mvh
Anna

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen