Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Nicolaj 12/12 2009 12:10
Hej
Sidder her og venter på det bliver jul, for så skal vi på skitur :-)
vi skal til Wagrain i år....
-normalt bugner alle rejse sider på nuværende tidspunkt, med snedyber, nysne, osv.... dog syses jeg ikke det er som det plejer i år, og så er det mine bange anelser kommer ind i billedet...
Er der overhovedet noget sne i Wagrain ????
på deres hjemme side står godt nok at noget af området er åbent, men spørgsmålet er om "man" skulle få en akut skade, og dermed udskyde skiferien...
Lad mig høre fra nogen af alle de unge danskere, der allerede nu er i Wagrain... -er der sne ?? - eller er der ikke sne ???
vh
den nervøse..
Aniamltown 17/12 2009 09:41
Sv: Sne i Wagrain ???
Vi overvejer at tage en tur til Wagrain og har fundet en ledig lejlighed på en vej der hedder Kirschboden - er det en god beliggenhed i forhold til lifter?
Jacob 17/12 2009 13:49
Så vidt jeg husker ligger den store lift Flying Mozart på Kirchboden, så det må ligge udemærket.
Kirchboden er godt nok en lang vej, så det kommer lidt an på hvor på vejen det ligger.
Nicolaj 17/12 2009 17:57
HEj Alle
Tak for de "opløftende" meldinger.. specielt fra dig Casper. (det må jo siges at være "førstehånds informationer" :-)
Kører du voksne eller børn ?? kører du hold eller privat ??
hvis du kører privat, kan det da være vi skulle booke dig i ugen mellem jul og nytår ?? - lad mig høre fra dig.
du er velkommen til at skrive til nicoglou@mail.dk
Tak for hjælpen.
vh Nicolaj og Louise
Morten Piltoft 17/12 2009 18:47
Skibusserne holder med max. et par 100 meters afstand. Hvis du har et hus-nr. kan jeg fortælle dig, hvor langt der er til nærmeste holdested...
Philip Karnøe 18/12 2009 01:28
Morten, lyder som om at du har ret godt styr på Wagrain, så ville lige høre dig om hvor nemt det er at komme over til st. Johan? Går der skibusser derover, hvor lang tid tager det og hvornår stopper de med at køre.
Philip
Morten Piltoft 18/12 2009 16:39
Hej. Den næmmeste måde at komme til St. Johann er med Postbussen. Den holder ca. 50meter fra torvet i Wagrain og ved banegården i Johann. Tager ca. 15min. Jeg kan ikke lige huske afgangstiderne, men de er meget nemme at tjekke på følgende link: http://postbus.at/
Håber det kan bruges. Ps. Husk det er Johann im Pongau.
Morten Piltoft 18/12 2009 16:48
nemmeste*
Mariann 12/12 2009 12:28
Hej Nicolaj
Jeg står selv og skal til Wagrain i uge 53 og har også været meget nervøs.
Det er virklelig svært at finde nogle gode, aktuelle snemeldinger.
Så vidt jeg ved, sneer det dernede nu. Og temperaturen er faldet til et sted - fornuftigt uner frysepunktet.
Jeg er ikke umiddelbart bekymret, men det kunne da være fedt, hvis man lige kunne høre fra én med førstehåndsoplysninger.
Ben 12/12 2009 12:48
Ikke så meget sne lige nu - og i morgen aften falder temperaturen helt ned til minus 21°C
http://www.snow-forecast.com/resorts/Wagrain/6day/bot
Henrik 12/12 2009 14:28
Hey i to. Gå op i højre hjørne på forsiden og klik på "sne og vejr" Den bliver opdateret forholdsvis tit.
Karsten 12/12 2009 15:26
Prøv at gå ind på www.wagrain.at - til venstre i menuen er der links til 3 webcams. Både i byen (hvor der er en smule sne) og på bjerget hvor det ser ok ud..
Webcams er somregel bedre end snemelingen, som sjældent korrigeres ret meget nedad..
venlig hilsen
Karsten
Søren 12/12 2009 15:54
hej
jeg tror ikke du skal være så nervøs. det har godt nok været lidt fattigt med sne her i december også med ret varme temperaturer, men det vender fra i dag og i næste uge bliver det rigtig koldt i østrig og det giver mulighed for at snekanonerne kan sættes i sving også i dalen, så mon ikke de får skabt nogle rigtig gode forhold her op til jul.
Morten Piltoft 12/12 2009 19:12
Hej.
Situationen er pt. lidt usikker. Sneen falder, flere og flere lifter og nedfarter åbner. Det kan desværre ikke udelukkes, at man kan blive tvunget til at tage gondolerne ned til dalen, hvilket i sig selv ikke er noget problem. Men som en anden har nævnt, så giver den kommende kulde rig mulighed for kunstig sneproduktion, hvilket gør det muligt at transportere en masse sne ned mod dalen.
Hvis jeg var dig, vil jeg slet ikke overveje at droppe din ferie. Skiforholdene skal nok være fint når du kommer derned. Det må det siges, at der er en hvis risiko for, at Wagrain er en ''grøn'' by juledagene, hvilket naturligvis kan gå lidt udover hyggen.
Mvh
morten
Kasper 13/12 2009 17:43
Hej.. Jeg er ski instruktør i Wagrain. Der er fint med sne i øjeblikket, og temperaturen er under frysepunktet hele døgnet. (den næste uges tid i hvert fald) Ikke alle pister er åbnet endnu, og det er derfor nødvendigt at tage gondolen ned til dalen. Men de regner med at åbne det meste i næste uge (op til jul).
Venlig hilsen
Kasper