Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Petersen 10/03 2007 19:07
Vi smutter til Livigno i uge 12, og vil derfor gerne høre, om der er nogen der lige er kommet hjem derfra og kan komme med en opdateret snerapport, der afspejler virkeligheden fremfor skihjemmesidernes??
Pernille 11/03 2007 00:32
Sv: Sne i Livigno
Hej Petersen
Jeg er netop kommet hjem fra Livigno for kun en time siden! Har været dernede i den forgangende uge 10, og i onsdags væltede det ned med sne hele dagen og natten. Vi fik ihvertfald 1 meter (måske 1½ meter), så det var helt perfekt!
Der er ikke rigtig noget sne nede i byen, da det for det meste er tøvejr der, men oppe på pisterne er der rigeligt med sne! Glæd dig...
God tur - ville ønske det var mig der skulle derned igen! :-)
Poul Erik Schäd 11/03 2007 20:42
Hej
Jeg er buschauffør for Herfølgeturistfart. Er lige kommet hjem fra L her til middag vi ankom kl 14. Vir kørte fra L klokken 17, lørdag. Der er ikke meget sne i byen, men der er rigeligt sne på bakkerne og på toppen, alle jeg talte med roste sne situationen, der er fedt, solen skinnede. Husk at kun have de mængder m hjem som er tilladt, tollen holder i biler uden for byen og "fanger" folk og scanner folks tasker mv, man må fex kun udføre for 65 eu andre varer.
God tur jeg tager selv til la rossiere m familie i uge 12, 3 meter på toppen og 1 1/2 i dal, bestilt hos nortlander og kærer m Herfølge Turistfart.
mvh
Poul Erik
Helle 12/03 2007 08:10
Hej
Vi skal også til Livigno på fredag. Kan kun sige at, hvor er det en befrielse, at høre fra folk, der lige er kommet hjem, at sneen er god.
Glæder os vildt!!
Helle
Kasper 12/03 2007 10:46
Hejsa...
Kører også selv til Livigno på fredag, og er derfor ligeledes glad for de positive snemeldinger der er kommet fra Livigno. Har lige et spørgsmål håber nogle kan svare på: Da vi skal i bil derned vil jeg høre hvornår vi ca. skal drage afsted. Vi er fra det sydlige nordjylland. Ved godt det kommer an på køer og de forskellige vejforhold der er på vej derned. Vil gerne høre fra andre der skal køre derned, om hvornår i har påtænkt at køre.
Mvh. Kasper
Helle 12/03 2007 11:15
Vi regner med ca. 12 timer fra Puttgarden. Satser på at komme igennem tunnellen inden 900, herefter er den åben 3 timer fra Livigno til Schweiz.
Så vi kører fra KBH ved 1600 tiden fredag eftermiddag.
Helle
Poul Erik Schäd 12/03 2007 11:16
Hej
Der er 1300 km derned fra kbh.
Vi kørte klokken 10.00 fredag og var dernede ved proten klokken 06.00 lørdag morgen. Vi kørte jo bus men det kan næsten ikke lade sig gøre at gøre det hurtigere i privat bil for der skal jo også holdes pauser.
Porten åbner først klokken 06.00 om morgenen og lukker igen klokken 21.00 eller 22.00 ikke halt sikkert.
Kør forsigtigt
Poul Erik
Helle 12/03 2007 11:34
Hej Poul Erik
Vi skal nok køre forsigtigt. Hvordan var vejene op gennem Tyskland?
Jeg ved godt at man også skal holde pauser i personbil, men man bruger ikke 20 timer på de 1300 km.
Rigtig god tur til La Rosiere. Skøønt sted
Helle
Klaus Grundahl 12/03 2007 11:45
Helle har ret!
I bil tager det cirka 12 timer fra Puttgarden, mon ikke det er det samme fra det sydlige Jylland?
Mont La Serra (Tunnel) lukker kl. 23.00.
Selv er vi heldige med at vores lejlighed er ledig fra fredag, så vi drager afsted fredag morgen (kl. tidlig)! Vi kører via Vereina (biltog), og slipper så for det stykke bjergkørsel hvor der er størst risiko for sneproblemer.
I øvrigt kan I se det aktuelle vejr på Livigno.com (de næste dage er det med cirka 5 - 7 graders varme om dagen, så der bliver nok lidt softice opad dagen).
GOD FERIE!
Klaus
Kim 12/03 2007 22:11
hej med jer.
vi kom hjem fra livigno natten til søndag,sneen var rigtig fed indtil over middag så blev den lidt træls de sidste 150m ned mod byen, men glæd jer.
til jer der skal køre der ned.vi kørte fra fleeggaard(grænsen)kl. ca.18.00
og var ved tunllen kl. ca. 8.00 lørdag morgen og det kan anbefales at tage biltoget ved kloster det koster 23 euro, til jer der vil køre fredag morgen
DET KOMMER I TIL AT FORTRYDE,ALT FOR MEGET TRAFIK.
rigtig god tur (er lidt misundelig)
kim
Kasper 13/03 2007 09:48
Ja det er også det der er min største bekymring. Jeg kan da godt regne ud hvis der er 1300 km. så tager det så og så lang tid. Problemet er bare at det er fredag, og dermed er Tyskland et helvede at komme igennem. Det skulle specielt være et problem fra grænsen til Hamburg. Med hensyn til det biltog, er der nogle der kan give mig lidt information om det...? Med hensyn til sneen er jeg ikke bekymret, var i Gautefall i en weekend i uge 6, hvor der kun var 3 pister åbent, så dette bliver et paradis i år for mit vedkommende... Rigtig god tur til i andre der skal derned...
Helle 14/03 2007 10:17
Hej Kasper
Biltoget tager 20 min og jeg mener at det koster ca. 20 sch.fr. Det er en spøjs oplevelse, man kører simpelthen ind i togvognene. Her holder man så på række, bliver bedt om at lytte til en bestemt radiokanal, trække håndbremsen osv.
Her sidder man så i de 20 min det tager til man når den anden ende.
Kan I have en rigtig god tur.
Helle