Sne i Canazei?

Carsten V 26/08 2007 21:37

Hej derude

Er ved at studere den kommende sæsons skitur og vi går og tænder lidt på Canazei i Italien.
Men vil gerne vide, om der er nogle, som var dernede sidste år (vinteren 2007)? hvor der var stor omtale omkring sne på skisportssteder over store dele i Alperne.
Var der sne det meste af sæsonen?

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

Ole S. Josefsen 31/03 2008 18:05

Sv: Sne i Canazei?

Også blot for at give mit besyv med vedrørende forholdene som opfølgning på Henriks indlæg.

Jeg var i Ischgl i uge 9 2008 og der var også slush-ice op af dagen og tilmed noget isede pister. Der blev dog også målt temperaturer på 16-18 grader i dalen. Tror dermed at det har været et generelt problem i området i den uge og altså ikke et specielt Canazei problem. Ved så høje temperaturer hjælper snekanonerne ikke alverden.

Var I Canazai i uge 4 2008 og der var sneen og vejret absolut perfekt.

I øvrigt kan jeg kun anbefale Canazei. På alle punkter på nær afterski og byhygge synes jeg Canazei var bedre end Ischgl.

Ski-bums 27/08 2007 14:58

Der var sne hele sæsonen. De uger hvor det var værst, var der visse pister der var lukkede, men du finder ikke noget sted i verden hvor præpareringen er bedre end i Italien og dermed også canazei.
Der er stort set snekanoner på alle pister så på den måde kompenserer de for de meter de ligger under Frankrig.
Don't worry Canazei er ikke et sted hvor slushice er hverdagskost.

Kasper
www.ski-bums.dk

Kasper 27/08 2007 19:28

Du kan se statistik her på siden. Under lande etc.

Mette Joyner 27/08 2007 22:17

Hej.
Vi var i Canazei i uge 6 i 06, og der havde det ikke sneet længe. Der var så at sige intet sne i byen, MEN skiterrænet var perfekt! Italienerne er suveræne til at lave sne og præperere pister. Vi har efterhånden været på 15-16 forskellige destinationer, men tager helst til Italien og Canazei er helt klart blandt favoritterne. Italienerne kan bare dét dér!!!
God tur fra Mette.

Klausk 28/08 2007 17:04

Jeg skal til Canazei i uge 4, så jeg har med interesse læst med på denne streng.

Omtalte statistik er udmærket som indikator men kan ikke stå alene, da grafen (givet) viser den aritmetisk gennemsnitlige snemængde. Gennemsnittet er mindre vigtigt, det er risikoen/sandsynligheden for der ikke er sne, der er interessant, dette kan ikke læses ud af grafen, og da datagrundlaget kun er tilgængeligt for en sæson, kan volatiliteten ikke bedømmes. (f.eks. 50 cm sne i gennemsnit lyder godt; men det er ikke godt hvis, der hvert andet år er 0 cm sne.)
Endvidere vil onde tunger også sige, at skisportsstederne ikke er så flittige med at rapportere dårlige sneforhold, så snemængden i diverse statistikker er overvurderet.

Så skibumser og andet godtfolk skriv endelige om jeres sneerfaring i Canazei.

Mvh. Klaus

Henrik 28/08 2007 22:07

Jeg var i canazei . I vinters i uge 9 , Og der var der ganske rigtig sne. men meget dårligt sne - når man nærmede sig kl 12 blev det meste til tø-sne og meget tungt at køre i - Men de er gode til at holde det kørenede Ellers super fedt sted, hvis man skal på hygge tur med familie. Ikke et sted med de store udfordringer men fedt nok

Insane Ski Mester 24/03 2008 22:47

Canazei er simpelt hen det bedste sted at stå på ski i verden!
Der er næsten altid risiko for at der er sne på pisten. De begynder at komme kunstsne på pisterne omkring november så du er sikker på at der altid vil være sne. Jeg har lige været her nede i påskeferien 2008 og der var der meget sne, da jeg og min familie skulle hjem snete det meget.

Canazei vil jeg give 5/5 Stjerner fordi: Der altid er sne og på de hoteller jeg har været på servere de god og dejlig mad (Ikke pizza og så noget stads). De taler dog ikke godt engelsk eller tysk (Jeg har boet i Hamborg så jeg kan godt snakke flydende tysk) men det skal de ikke miste en stjerne for.

God tur

Hilsen Sebastian, 14 år

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen