Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Christian 11/08 2013 13:35
Vi skal til Wagrain for første gang, hvor jeg har kigget på skiskole til vores søn. Vi skal afsted i den uge hvor han fylder 4 år (uge 2).
Det er 3 gang han skal med på skiferie, men første gang han skal på skiskole, sidste år kørte jeg rundt med ham mellem benene, hvor han begejstret råbte hurtigere far :-)
Jeg har kigget på Ski and Snowboard Schule Wagrain med start ved bl.a. Flying Mozart og Rot Weiss Rot med start ved Graffenberg.
Vi skal bo i Kirchboden med kort afstand til Flying Mozart, hvorfor en start herfra ville passe bedre end fra Graffenberg.
Hvilken skiskole skal jeg vælge og hvorfor? Det ser ud som om, at Danski benytter Ski and Snowboard Schule Wagrain, hvor den anden samarbejder med bl.a. Nortlander, Højmark m.fl. danske selskaber.
Hvilket slags hold skal han tilmeldes – skibørnehave (3-4 år) eller skiskole for begyndere (ca. 4 år)?
Det vigtigste er dog, at undervisningen er på dansk.
Med venlig hilsen
Christian
Rune Brødsgaard 24/08 2013 13:58
Sv: Skiskole i Wagrain
Hej Christian!
Sandsynligheden for, at begge skiskoler har danske lærere, er meget stor. Du kan evt. skrive dem en mail, for at få det bekræftet. Wagrain er nok det sted i Østrig med absolut flest danskere, deraf naturligvis også tonsvis af danske instruktører.
Hvad angår, hvilket hold han skal tilmeldes, afhænger det jo af, hvad han kan. Da jeg var instruktør var skibørnehave for virkelig begyndere. Først en ski på og lære at gå med den, så nummer to ski på osv.. I min skiskole skiftede vi meget rundt på eleverne i holdene, for at få elever på samme niveau samlet, da forældrene alligevel aldrig helt vidste, hvad det var, de havde tilmeldt deres børn til. Jeg vil anbefale, at du spørger den konkrete skiskole - et er dog sikkert, og det er, at han får mere ud af gruppeundervisning end privat. 1) det er sjovere for børn, at være sammen med andre børn. 2) de vil konkurrere (bruges vildt meget til at få dem til at presse sig selv).
Lige en sidste ting; hvis instruktøren siger (efter at have set din søn køre lidt), at det er bedst han starter i skibørnehave og måske senere rykker op, fordi han har flair for det, så gør det. Så vænner han sig lige til at have ski på osv., og skal nok blive god. :)