Skiskole i Wagrain

Kasper Bertelsen 28/12 2009 21:14

Hej alle

Vi skal på ski med børn til Wagrain i februar. Jeg har surfet rundt på nettet og fundet ud af at den danske afdeling af skiskolen ligger ved grafenberg. Er der nogen der kender til "børneområderne" der ligger både på toppen samt ved point i dalen?
Er der iøvrigt nogen der ved om der er skidepot ved henholdsvis grafenberg og flying mozart?

Hilsner

Kasper Bertelsen

Kommentarer:
Der er i alt 8 svar i denne forumtråd.

Rikke 29/12 2009 20:16

Sv: Skiskole i Wagrain

Der er ikke et rigtigt skidepot på Grafenberg. Det er muligt at låse sine ski fast. Støvlerne ville jeg ikke gøre forsøget med, de vil helt sikkert blive kolde og måske våde:-)

Der er 2 skiskoler (måske flere) på Grafenberg. Sidste år i julen brugte vi Rot Weiss Rot til vores datter på knapt 5 år. Det gik rigtig fint med hendes svenske skilærer.

:-) Rikke

Finn Andersen 30/12 2009 06:08

Hej Kasper !

Vi er meget erfarne Wagrainere.

Ski-&snowboard Wagrain har mange danske skilærere, hovedsageligt på Grafenberg, deres kontor hvor du tilmelder er i underetagen på Point.
Såsnart ungerne kan bremse og har lidt styr på skiene køre man til toppen med dem.
Jeg kender ikke Rot-Weiss-Rot, de er forholdsvis nye i Wagrain, og har ikke børnebegynderplads lige ved Grafenbergbanen, men på modsatte side af vejen ved siden af sportshotellet.

Sport Huber har en forretning i liftbygningen ved dalstationen Grafenberg hvor det er muligt at købe opbevaringsplads til både støvler, ski og hjelm, denne mulighed er helt ny idet det er bygget i forbindelse med ombygningen af Grafenbergbanen, og det er muligt at købe enkeltskab eller familieskab med plads til flere dele
Mvh
Finn

Gert 12/01 2010 11:46

Hej Kasper

Vi har nu afprøvet to skiskoler i Wagrain. Rot-Weiss-Rot og Ski Wagrain som er den største skidkole af de to. De ligger begge ved Grafenberg på hver side af gaden.
Bortset fra frokosten er skiskolerne lige gode.
Vi valgte at lade vores børn (6&8 år) spise frokost sammen med skiskolen. Men hos Ski Wagrain bliver børnene fragtet ned af bjerget i liftog afspist som dyr med billig mad og saftevand. Børnene bliver passet af andre under frokosten og det skaber utrykhed hos børnene.
Hos Ros-Weiss-Rot kørte det helt anderledes. Her var børnene sammen med skilæren hele dagen oppe på bjerget og de besøgte forskellige restauranter hvor de selv kunne vælge maden indenfor et budget på 10 Eure. Vores børn elskede det!
Så husk at spørge ind til dette forhold!!

Det vælter med danske skilærer i Wagrain. No problem!!

God tur
Gert

Tim 02/01 2010 19:53

Det er nemlig rigtig hvad Finn siger, Rot-Weiss-Rot har fået mange danske skilærer i år.
mvh
Tim

Nicolaj 02/01 2010 22:04

Hej Kasper

Vi er netop her i morges hjemvendt fra 8 dage i Wagrain.
Skiskolen på Grafenberg fungerer helt perfekt.. (vores dreng på 6år har gået der hele ugen) de kører fra 10.00 - 12.30 og igen fra 14.00 -15.30 altså 4 timers undervisning om dagen...
De kan (vil) ikke garanterer dansk skilærer, men tror der er rigtigt gode chancer for at få det, hvis i ønsker det ved bestilling af skiskole. (vi fik det uden problemer)

Omkring opbevaring, så havde vi et skab i sportbutikken under Grafenberg liften, der kunne fint stå 3 par ski, og støvler, der gav vi ca 200 kr for for en uge. -det er alle pengene værd :-)

området ved flying mozart liften er væsentligt større, så hvis jeres børn er gode på ski, vil jeg anbefale jer at tage skiskolen der i stedet for Grafenberg.

(eneste minus er at skivuggestuen kun ligger ved Grafenberg (point), så hvis man som vi har helt små børn, så er der kun denne mulighed)

men i kan rolig glæde Jer, wagrain er et super sted for børne familier.

vh
nicolaj

Morten Piltoft 28/12 2009 23:52

Hej Kasper.

Du spørger til områderne henholdsvis ved toppen og bunden af Grafenberg.

Bunden er et meget lille område, som jeg vil vurdere kun sigter mod de 2-4årige. Det er faktisk mere en skilegeplads end et decideret skiområde.

Toppen er meget børnebegyndervenlig. Her ligger stoleliften Hachau, som alle de små elsker. Sikkerhedsbøglen kører automatisk op og ned, og der er varme i sæderne.
Desuden er der et rigtig godt børneområde ved midterstationen på Rote8´er, som mange af de danske skilærere også benytter sig af.

Jeg er lidt usikker på, hvad du mener med skidepoter, men ved Grafenberg, er der i hvert fald mulighed for, at låse sine ski fast i en skilås.

MVH

Morten

Kasper Bertelsen 29/12 2009 09:44

Hej Morten

Tak for svaret. Det lyder fint. Noget kunne tyde på at det er ved Hachau min søn skal være på skiskole.
Der er jo også børneområder ved Flying Mozart liftens dalstation, er der også danske skilærere tilknyttet der?

Med skidepoter mente jeg et sted hvor man betaler for at få ski og støvler opbevaret så man slipper for at slæbe rundt med dem i skibussen/bilen. Så det lyder fint at der er det ved Grafenberg.

Mvh

Kasper

Morten Piltoft 29/12 2009 14:56

Der er jo også børneområder ved Flying Mozart liftens dalstation, er der også danske skilærere tilknyttet der?

Ja, det er der...

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen