Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Mette Schou 16/12 2008 22:37
Hej
Vi er en familie som skal til Wagrain i uge 5. Vi har to børn med pige på 9 år og en dreng på 7 år. Vi vil gerne have dem i dansk skiskole, er der nogen der kan anbefale en?
Jeg har fundet en der hedder "rot-weiss-rot", der står ikke hvor den ligger, kun på toppen af hovedliften.
Så har jeg fundet ud af at Intersport i Wagrain også har ski-skole eller også formidler de blot aftalen. Her kan man også får rabat på udlejning. Vi skal lege alt udstyr til børn mens vi voksne selv har støvler.
Skal man bestille det hjemme fra evt. fra hvilken site?
Hilsen
Mette
Nickie 17/12 2008 09:28
Sv: Skiskole i Wagrain
Der er skiskole med dansk skilærer ved Grafenberg liften. Der er også skilskole ved Flying Mozart liften - men jeg ved ikke om det er med dansk lærer. De rot-weiss-rot er på toppen, måske lidt overvældende hvis man er nybegynder.
Nickie
Anders Ehlers 17/12 2008 11:17
Jeg kender 3 danskere der er dernede som ski og snowboardinstruktører ved 2 forskellige skoler. Så vidt jeg har forstået har den ene skole ca 15 danskere, og jeg tror det er ret generelt for hele Wagrain området.
Så det skulle ikke være et problem at finde. Bare bed om at få en dansk instruktør inden i bestemmer jer for hvilken skole i vil have.
Claus Broch Hansen 17/12 2008 20:52
Har rigtig gode erfaringer med Ski- und Snowboardschule Wagrain. Har været der med børn på 6 - 11 år. Angående danske skilærere, så bliver eleverne ved opstart af skiskolen fordelt i danske børn i en gruppe og alle andre nationaliteter i en anden gruppe. Det vil sige masser af danske børn og danske skilærere.
Jakob Hærvig 17/12 2008 20:58
Hej,
jeg er netop færdiguddannet skiinstruktør fra Oure, hvilket er det eneste sted, der uddanner skiinstruktører på internationalt niveau i Danmark. Jeg ved, at 10 af dem som jeg er blevet uddannet sammen med kommer til at arbejde for "Ski & Snowboard Schule Wagrain". Den kan jeg absolut anbefale da instruktørerne her (hvis du får en af dem, som jeg er uddannet sammen med) har kvalifikationer, som er højere end det krav, der kræves for at arbejde som skiinstruktør i Østrig.
Venlig hilsen,
Jakob H
Ulla 19/01 2009 20:08
Hej,
Min søn er ansat ved Schischule Wagrain, der ligger ved Grafenbergliften. Der er ansat omkring 30 danske instruktører, og skiskolen koncentrer sig om den bedste service for danskere, specielt sørger de for danske instruktører til børn.
Uden at vide hvor du bor, vil jeg høre om du evt. har mulighed for at tage et par småting med til ham i Wagrain? Vi bor i Nordsjælland, og bringer naturligvis tingene til dig.
Hilsen Ulla