Skiskole i Canazei?

Tine 16/01 2011 15:59

Vi er 4 piger der tager til Canazei i uge 10. Tre af os er rutinerede, den fjerde skal have skiskole. Så kunne godt bruge lidt hjælp til:

1. kan man roligt vente med at bestille skiskole til man ankommer, eller bør det bestilles hjemmefra?

2. Kan det betale sig at give eksempelvis 290 kr. i timen for privatundervisning, eller er hold nærmest ligeså godt?

3. Hvor mange timers undervisning mener I, en nybegynder bør tage?

Havde en idé om at 2 timers privatundervisning ville være fint, og så kunne vi lære hende resten, men det er muligt jeg skyder helt ved siden af.

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Clemens 18/01 2011 12:05

Sv: Skiskole i Canazei?

hej

Uge 10 er ikke den største uge så i teorien bør i kunne vente til i er dernede.. men ved at I booker hjemmefra "tvinges" i også til at tænke over hvor meget og hvordan i ønsker hele jeres ferie skal være.. og i har også større garanti for at få de tider i ønsker!!

i er 4 afsted og en skal på skiskole.. tager i hold er det ofte ½ dag der går med det - men hvad gør i med resten af dagen...
r det nok 1 "henter" og står med jeres veninde, skal alle 3 eller hvad..?? man når ikke så langt rundt i området på en ½ dag...

Da jeg var guide dernede var der kun en skiskole (tror at det er sådan stadig) og den gang havde de kun italienere til at undervise...

om det skal være gruppe eller privat undervisning er svært at sige.. umiddelbart vil jeg sige gruppe hvis man aldrig har haft ski på før, mens privat er godt hvis man kan lidt... - men igen kommer an på gruppen str... mener at i Canazei er de ca 10 på hvert hold.. men man kan jo være heldig at der er færre på holdet

Tine 16/01 2011 16:00

Og for øvrigt, hvis nogen kan anbefale en god og billig skiskole i Canazei, så sig endelig frem :)

Thomasdk 16/01 2011 20:15

Hej Tine

Tillad mig at være direkte.
Hvis jeg må komme med et rigtigt godt råd, så lad være med nogensinde at lege skiskole med jeres veninde.

Ned i skiskolen med hende hver dag, og lad hende plove rundt der og have det sjovt, og når HUN selv siger hun vil med, så tag hende forsigtigt med. Spørg dig selv hvor god du lige selv var efter 2 timer, hun skal altså have mere end det.
I ved hvad skiløb er, derfor har hun blind tillid til at det er JER der sørger for at hun ikke kommer til skade, vær den tillid voksen og giv hende en god oplevelse, så hun vil med en anden gang. Hun vil også være 10 gange mere anspændt end jer og bruger en masse kræfter forkert, og når man gør det er det at bliver man træt, og når man er træt risikerer man skader.
Hvis i kører med hende vil i sikkert komme til at presse hende til mere end hun tør, også selv om hun tager timer, det tager mere end et par dage at lære det.
Book skiskole i forvejen, det gør alle andre. Der er måske allerede optaget overalt.
Privatlektioner er bedst, men bare det at komme på skiskole er vigtigt.
Hellere i "skillinger sammen" og betaler hende hver en dag i skiskolen, så er den udgift splittet ud og hun har meget mere brug for 4 dage i skiskole end noget andet.

Håber i får en dejlig tur.

Tine 16/01 2011 21:32

Mange tak for dit meget konstruktive svar Thomas :) jeg sætter stor pris på ærlighed og kan sagtens se at du har helt ret i de ting, du skriver. Bortset fra at jeg selvfølgelig aldrig ville presse hende - jeg har stået med nybegyndere før og det er i hvert fald det sidste, jeg kunne drømme om at gøre.

Det med at bestille skiskole hjemmefra kunne jeg stadig godt tænke mig at høre andre meninger om. Det er først i uge 10, vi skal derned.

Stine 17/01 2011 14:58

Hej Tine!

Vi bruger skiskolen hvert år til vores børn.
De har en privat time hver morgen, den første skiskoletime kl.8.45, inden de store skiskolehold begynder.
Vi bestiller blot ca. 4 uger før afrejse, og kan altid få samme lærer fra år til år.
Venter I til i komemr derned, så er der kun sene eftermiddagstider tilbage.
Kl. 10 er altid optaget af rejsebureauerne.

Der er vist kun den ene skiskole
http://www.scuolascicanazei.com/en/

God fornøjelse!

Madsl 17/01 2011 18:42

Hej.

Vi skal selv til Canazei i uge 7 og er blevet gjort opmærksom på Skischoolonline.com. Vi var på jagt efter dansk skilærer til børnene, og det synes at kunne lade sig gøre her.

Sidste år havde vi et par privattimer hos den almindelige skiskole i Canazei. Det var udmærket og man kan booke timer oppe i Pecol - stedet hvor liften nede fra Canazei lander.

mvh
/Mads

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen