Jesper Jensen 23/09 2010 17:10

Hej

Jeg skal på skiferie med nogle venner for første gang til vinter. Jeg har aldrig stået på ski før, men de andre har været afsted et par gange.

Jeg vil høre hvor vigtigt det er at jeg tager på skiskole eller det er nok med at jeg får lidt undervisning af de andre.

Mvh
Jesper

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Morten Christensen 24/09 2010 10:39

Sv: Skiskole

Hej Jesper

Du har meget at glæde dig til, da jeg var på skiferie for første gang for et par år siden, var jeg på skiskole og ville ikke ha undværet det, en uddannet skilære kan noget som vores venner og familie ikke kan. Jeg ville aldrig anbefale nye skiløbere ikke at tage på skiskole.

Der er jo også den anden fordel at du møder nye mennesker på skiskole.

Men se at få meldt dig på et hold eller bestil din privattimer.

Rigtig god tur, fra nuaf bliver sommeren lang, og noget der bare skal overstås, så snen kan komme tilbage :-)

'
Morten

Ski i norden virker, for mig.

Rasmus Skov Jensen 24/09 2010 10:40

Hej Jesper

Brug pengene på noget skiskole, så kommer du godt fra start, lærer det af en professionel - og er fortsat venner med dine venner ;o)

Jeg vil klart anbefale dig skiskole, enten på hold eller individuelt.

Træn evt. hjemmefra i et af de to indendørs skicentre:
http://www.skisport.dk/artikler/indendors_skilob_i_danmark/

Mvh Rasmus

Jool 24/09 2010 11:30

hej jesper

Når man underviser, så elsker man elever som er friske fra fad, sådan som du er, du indeholder ingen fejl pågrund af forkert undervisning, du har ingen forudtaget mening om hvordan, tingene skal gøres, eller sagt på en anden måde du skal ikke bringes tilbage til punkt nul. Så nu skal du udnytte det at du ikke kan stå på ski til at få en god start på din skikarriere, find en skiskole køb undervisning gerne 2-3 dage, lær at stå på ski, nej nu overdriver jeg det kan man ikke lære på en 2-3 dage, men du kan lære så meget at du de sidste dage af ferien kan køre sammen med dine venner, hvis de ellers tager lidt hensyn til din begynderstatus, finder du så ud af at det at stå på ski er lige dig, så kan du de næste par gange du er afsted købe lidt privatundervisning for at få bygget lidt mere på vedr. din teknik, og når du så har været afsted en del gange, så kommer den dag hvor solen skinner temperaturen lige omkring frysepunktet, skiene er nyslebne, og du kører nedad den fedeste løjpe, med en perfekt rytme, så oplever du lykken.

god skiferie jool

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen