Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Line 14/06 2007 17:54
Hej allesammen.
Jeg har lige et par spørgsmål, da jeg til vinter skal være i Wagrain. Jeg er blevet ansat ved ski- & snowboard schule wagrain, og kunne godt tænke mig at høre fra nogen der tidligere har været dernede, om hvordan forholdene er, hvor jeg måske kommer til at bo, hvor mange timer jeg kommer til at få om dagen og hvad lønnen er?
Jeg glæder mig rigtig rigtig meget til at komme derned og komme igang, men er samtidig lidt nervøs for anwärter kurset og mine skikundskaber.
Jeg har lige et lille bonusspørgsmål, hvis der er nogen der kan hjælpe. Jeg vil rigtig gerne da jeg højtsandsynligt skal undervise børn køre med hjelm, er der nogen der kan anbefale nogle mærker eller har andre erfaringer med hjelme og børn??
Mange hilsner Line:)
Linda 24/06 2007 14:27
Sv: Skilærer i Wagrain 2007/2008??
Ja... Så er der endnu et indlæg fra endnu en af skilærerne i Wagrain 06/07! Som både Lise, Cille og Marie har skrevet, kan man vist kun forklare det som en oplevelse for livet. Skal også helt sikkert derned igen næste vinter..
Line- Du spørger hvad Dual er. Og som Cille vist ikke helt fik svaret på ;-), kan jeg i forlængelse fortælle at dual er når du er anwärter indefor både ski og snowboard.
Nu var jeg så en af de danskere der boede et andet sted end i "Danskerhuset"! Og på trods af at jeg boede med op til flere nationaliteter, var det ikke det store problem.. Det kunne faktisk godt være utroligt lærerigt.. Men hvis du allerede skal derned fra starten af, tror jeg ikke du skal bekymre dig om hvor du skal bo. Er ret sikker på at du vil komme til at bo sammen med en masse andre danskere dernede!
MHT. Anwärter-kurset er der intet at være nervøs for! Du skal bare huske at tage det seriøst, og høre godt efter hvad der bliver rettet på. Er sikker på at det hele nok skal gå, og glæder mig til at se endnu et nyt ansigt i Wagrain til vinter..
MVH. Linda
Michael Laursen 28/06 2007 17:02
Hej,
Jeg kan nu læse gennem jeres indlæg, at I åbenbart er blevet ansat direkte i Wagrain eller hvordan?
Det er nemlig sådan, at jeg går og overvejer at søge ind som skiguide her til efteråret. Men jeg ville da være rigtig glad, hvis der var nogen af jer, som kunne forklare, hvad forskellen er på at blive direkte ansat - eksempelvis i Wagrain - og så blive uddannet og sendt sydpå via et dansk rejsebureau?
Jeg er åben over for begge muligheder, men lige umiddelbart virker det jo som om, at man får en masse danske kolleger gennem et bureau. Det gør man vel ikke på samme måde, hvis man søger direkte i Østrig? - Eller tager jeg helt fejl?
Ser frem til at høre fra jer :)
Cille 28/06 2007 19:50
Hej Michael.
Vi er alle ansat direkte ved den østrigske skiskole, hvilket betyder at vi kun arbejder som skiinstruktørere.
VI møder altså kl. 8.45 og har fri igen omkring kl. 16. og skal altså ikke som guider ud og lave alt muligt om aftenen osv...
Vi har altså tid til afterski - hvilket udnyttes..;)
Hvis du bliver ansat som guide får du selvfølgelig danske kollegaer, men hvis du som eksempel vælger wagrain at blive skilærer i, vil du også få MASSER af danske kollegaer, da vi er en ret bred trup, som ikke er guider.
Derudover kommer man hurtigt i kontakt med guiderne dernede og man har gode kollegaer fra andre nationaliteter også.
Til slut kan du også blive ansat som skiinstruktør (altså uden guide funktion) gennem højmark - men det vil jeg fraråde, da de ikke får de samme økonomiske fordele som os der er ansat dirkete ved skiskolen.
Håber det kunne hjælpe, ellers er du velkommen til at sende mig en mail.
Mvh. Cille.
Lise 14/06 2007 21:01
Hej Line.
Det er super godt i Wagrain. Jeg arbejdede i skiskolen sidste vinter, og ska derned igen til Vinter. Forholdene er ordnede, så der er ingen problemer der!
Du kommer til at bo i et hus med andre instruktører. Skiskolen ejer nogle huse i byen tæt på skiskolen. Sidste år boede de fleste danske intruktører sammen.
Du underviser som regl fra 10 - 16, nogle gange har du ik så mange timer, andre dage kan du have alle timer.
Løn kommer an på uddannelse om du er Dual, ski o.l. Men det kan godt løbe rundt dernede.
Ang hjelm har du mulighed for at købe en dernede, hvor de har et større udvalg end herhjemme, du får god vejledning, og de har mange forskellige mærker.
-Lise
Line 14/06 2007 21:05
1000 tak for dit svar, jeg forstod bare ikke helt det sidste du skrev med dual og sådan... hvad betyder det??
Cille 15/06 2007 22:58
Hej Line
Vil bare lige nævne at lise har ret i det hun skriver. Det er super fedt at være i wagrain. Kan kun anbefale det. Var der også sidste år og kommer igen i år.
Det hun mener med dual osv. er din uddannelse, da du skriver du skal på anwärter vil du få hvad der svarer til omkring 6000 kr. hvilket er en ok løn, men du skal ikke regne med at have den vilde opsparing med hjem...:-)
Der er et super godt forhold imellem skilærere, så glæd dig.
Ved du hvornår du skal starte??
mvh. Cille
Marie 17/06 2007 00:45
Hej
Lige en lille hilsen fra endnu en skilærer fra Wagrain 06/07. Glæd dig!!! Jeg kommer også igen! Rigtig gode forhold dernede sammenlignet med, hvad man hører fra andre skiskoler. Rigtig godt kammeratskab skilærerne imellem og en velfungerende skiskole med morgentræning, afterski, hygge og meget meget mere. Kan ikke selv vente til det bliver skisæson igen.
Vi ses i Wagrain!!!