Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Sannie Gjelstrup 23/01 2011 16:23
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ned og være skilære næste sæson. Så jeg vil egentlig bare vide og jeg 'bare' kan tage ned at være skilære uden at have en instruktøruddannelse ?
på forhånd tak.
- Sannie
Jens Lindrup 24/01 2011 18:11
Sv: skilære.
Som Rune skriver kan det godt lade sig gøre, jeg var selv i Østrig sidste år i 2½ måned, der var så kun arbejde til mig halvdelen af tiden. Jeg vil dog ikke anbefale det, men synes virkelig du skal overveje at tage en uddannelse, enten en østrigsk Anwärter eller BSI med den danske skiskole.
Tager du afsted uden uddannelse skal du nok ikke forvente at arbejde meget mere end februar måned, afhængig af hvordan skiskolen fungerer.
Mht. Frankrig tror jeg slet ikke du skal regne med noget der, der findes meget få danske skiskoler hvor det er muligt at få arbejde uden at have en del skikurser.
Asbjørn Nissen 24/01 2011 08:57
Det korte svar her er NEJ!!
Det er strafbart at undervise i alperne uden skilærer uddannelse. Hvis du ønsker at undervise i Frankrig er det meget svært, i Italien er middel mens det er forholdsvis simplet i Østrig. Du skal bare søge jobbet ved en skiskole så tilmelder de dig til det første trin ved den østrigske skilære uddannelse. Det koster ca. 7000 kr.
Der normalt job opslag fra skiskoler her på siden på
http://www.skisport.dk/job/
Ellers er der jo direkte til kilden henvend dig selv til skiskolerne
Rune Abildgaard Sørensen 24/01 2011 15:15
Og så alligevel, ja!
Jeg kender da til flere som har undervist i Østrig, Italien og Schweiz, uden instruktør uddannelse. Hvis du kan leve med at "passe børn" og køre børneskiskole er det ikke umuligt, men uddannelse er ikke nogen dum idé! Jeg vil kontakte de skiskoler/steder som kan være aktuelle for dig og tjekke. Men husk uddannelse = bedre løn!