Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Nicolaj Rasmussen 02/09 2011 17:56
Hey!
Jeg er som så mange andre, lige blevet færdig med mit studie.... og søger derfor mod sydligere, dog koldere himmelstrøg. Min plan er at rejse til østrig og være ski instruktør. Jeg søger derfor lige lidt råd, til de der har erfaring med det.
Min plan er, at tage Antwärter kurset. Jeg har her på forummet læst mig frem til, at man skal have et job hos en skiskole for sæsonen, før man kan blive opskrevet til kurset. Er det rigtig forstået?
Jeg har nu skrevet til flere forskellige skiskoler omkring arbejde. Men ingen har svaret (!). Skal ansøgningen skrives på tysk? jeg har nemlig skrevet den på engelsk, da mit tyske ikke ligefrem er prangende.
Ligeledes er jeg i tvivl om, jeg er for sent ude med mine ansøgninger her i starten af September?
Håber virkelig, der er nogen, der kan give et par fif!?
Cheers.
Martin Schøber 02/09 2011 20:36
Sv: Skiinstruktør
Hej
Så vidt jeg ved skal man ikke være tilmeldt en skiskole for at kunne tage en antwärter. Uddannelsen betaler man af egen lomme og jeg er ret sikker på at det ikke er nødvendigt med et job i forvejen. De skilærere jeg kender fik første jobbet lidt inde i sæsonen og de havde taget antwärteren i løbet af november eller start-december. Men du kan læse mere om det og tilmelde dig en antwärter her:
http://www.sbssv.at/en/instruction/instructor-level-1/
Tysk er ikke nødvendigt for at kunne undervise. Kun det allermest basale og nødvendige i forhold til skirelateret kommunikation.
Nej, det er du ikke. Du kan sagtens finde job på skiskolerne når du ankommer til destinationen.
Med venlig hilsen
Martin
Nicolai 03/09 2011 17:54
Hej nico,
Du kan evt. prøve at skrive til Skischule Alpendorf i St. Johann im Pongau. Sidste sæson var vi 2 danske fuldtidsinstruktører og vi er nu begge begyndt på vores studier. Jeg kommer selv derned igen denne vinter, men kun et par uger i alt, men jeg er ret sikker på at de godt kunne bruge et par danske fuldtidslærere.
Jeg kan give dig chefens nummer hvis du er interesseret og du kan sagtens snakke engelsk med ham. Eneste krav derudover er selvfølgelig Anwärter.
Se evt mere på www.ski-alpendorf.com
Ditte 04/09 2011 12:23
Hej!
Jeg tog en Anwärter i dec 2009, jeg havde job inden, men det er ikke noget du behøver! JEg skrev til skiskolen i Serfaus i november måned, og tog afsted 14 dage senere, der havde jeg job og var tilmeldt kurset!
Rigtig god tur!
Ida 04/09 2011 13:05
Hej
Du kan prøve at skrive til Info@rot-weiss-rot.at. De har skiskole i St. Johan/alpendorf og wagrain. Der har både mig og en veninde fået arbejde som skilærer. Så jeg skal ned og have min antwarter til december.
Min veninde skrev til dem på engelsk så det burde ikke være noget problem, og vi fik begge svar et par dage efter vi havde skrevet.
Hilsen Ida
Anne Søndergård 04/09 2011 23:21
Hej nico
Der står inde på sbssv's hjemmeside at man skal have haft kontakt til en skiskole inden man kan komme på et kursus.
Hvilken uddannelse tager du - ski, snowboard eller dual? Jeg tager selv dual til nov-dec og har fået job ved skiskole i Zell am see.
- Anne