Skiinstruktør

Andreas 15/11 2008 15:56

Hej
Jeg er student fra i sommers og jeg er igang med et sabbat år og jeg har brugt noget af tiden på at være i udlandet. Jeg er meget interesseret i at blive skiinstruktør for denne sæson og jeg har søgt en masse, men jeg er umiddelbart for sent ude til at kunne få noget herhjemme. Er der nogen som kan hjælpe mig med at sætte mig i forbindelse med østriske eller franske skiskoler så jeg måske kan blive instruktør i alperne den vej rundt?

Mvh Andreas

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Dan Østerby 15/11 2008 19:58

Sv: Skiinstruktør

Hej du
Du skal gribe det helt anderledes an. Start med at tage BSI 1 uddannelsen hos Den Danske Skiskole. Her er niveauet højt. Tjek www.dendanskeskiskole.dk.

Thomas Jensen 16/11 2008 08:57

Hej,

Men m. den danske uddannelse kan Andreas ikke nå at komme ud og undervise i denne sæson.

I Østrig kan man blive såkaldt Antwärter uden de store forudsætninger - m. den i hånden kan man komme ud at undervise allerede i år.

Der er masser af tråde her på siden om Antwärter - så det ville jeg søge efter.

Efterflg. kan man så fint tage på dansk instruktørkursus - de udelukker ikke hinanden.

vh
thomas - http://alpeferie.dk/

Lars Strøbech 02/12 2008 13:56

Hej,

På nedenstående hjemmeside "Tiroler Skilehrerverband" finder du instruktør kurser - du skal starte med en "Anverter" uddannelsen tager ca. 10 dage læs mere på hjemmesiden. via denne side kan du også finde jobs i Østrig.

http://homes.tiscover.com/prjt/tslv/index.html/hm/328020/um/328060

NB. jeg har selv tage min uddannelse her, og kan se at du stadig kan nå det i denne sæson hvis du er lidt hurtig :-)

MVH

Lars

Cille 18/11 2008 20:20

Du kan tilmelde dig kursus på sbssv.at

Jeg kan anbefale dig at skrive til skiskolen i Wagrain, de mangler altid danske instruktører, og jeg har selv været der hele sæsonen de sidste to år, og kommer igen i år i uge 8-9, så pas på, når først man har været der, bliver man hooked..:)