Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Patrick 03/10 2009 21:40
Hej
Jeg havde overvejet at arbejde på et hotel i vintersæsonen 09/10.
Nu har jeg så også fået øjnene op, for at arbejde som skiinstruktør.
Nogle der kan fortælle om gode og dårlige ting ved arbejdet som skiinstruktør?
Kommer man til at få mange danske gæster ?
Er lidt i tvivl, om jeg er gode til at undervise i det, er det svært?
Patrick 07/10 2009 19:35
Sv: Skiinstruktør 09/10
Hvordan bor man ?
Marie Storgaard 08/10 2009 11:50
Jobbet som skiinstruktør er først og fremmest mega fedt!
En normal uge starter søndag, hvor man (afhænigt af antal tilmeldte til skiskolen) får tildelt en gruppe. Der hvor jeg var havde vi undervisning fra 10.00 - 12.00 så en frokostpause (oftest sammen med børnene) og så igen undervisning fra 13.30 - 15.30.
Dårlige ting, tja, det ved jeg snart ikke. Nogle gange kan man komme ud for at forældrene er noget utilfredse med skiskolens inddeling eller ét eller andet mærkeligt, så man skal være klar til at tage en lille diskussion måske. Men det er slet ikk noget du skal være skræmt over for, for oftest er der bare tale om en misforståelse eller noget som du slet ikk har noget med at gøre. Bortset fra det synes jeg egentlig ikk der er dårlige ting ved instruktør-jobbet. Selvfølgelig får man nogle gange en mindre god gruppe, og får måske ikke så meget skiløb ud af det, men når man så får en kanon gruppe kan det kompensere der for.
Oftest stiller skiskolen bolig til rådighed eller er behjælpelige med at finde noget at bo i. Nogle steder bor man gratis, og andre gange skal man betale lidt for det.
Kan helt klart anbefale instruktør-jobbet, var som sagt slev af sted sidste sæson, og skal af sted igen i år.
Skriv endelig hvis du har spørgsmål eller lignende.
Patrick 08/10 2009 20:19
Okay lyder rigtig fedt.. Hvordan bor man dernede ? (Altså tænker på om man bor 4 mand på et meget lille værelse)
Hvor skal du hen i år ?
Hvad med anwärter uddannelsen er det nemt nok ?
Marie Storgaard 08/10 2009 21:31
Hos os får vi et skilærer-hus stillet til rådighed, hvor vi kan bo gratis. og som du nok kan regne ud bor vi så nogle af skilærerne. Og så bor vi på værelser 2 og 2, og det var super fedt.
Jeg skal igen i år til Østrig, en by der hedder Westendorf - det er en del af Wilder Kaiser området.
Nemt nok skal jeg nok passe på med at sige, for der er en del der ikke består den. Men hvis man selv gør lidt for det, altså hører efter og måske kigger lidt på det teoretiske, så burde det være til at klare. Og så skal man lige tænke over, at man hele tiden bliver vurderet når man er på pisterne. Selvom de måske siger man ikke gør. Fx skal man lave noget der hedder Lehrauftritt - hvor man skal stå for en del af undervisningen, og det bliver man vurderet på. Ikke sådan at din lære fortæller dig bagefter hvilken karakter du har fået, men på dagen hvor man får a vide om man består eller ej kan man se hvilke karakterer man har fået når man er blevet vurderet.
Har du fundet en skiskole et sted?
Patrick 08/10 2009 21:34
Jeg har fået tilbudt noget i Ischgl..