Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Pellep 20/03 2008 10:16
Jeg går og overvejer at tage afsted til næste vinter som skiguide, som sagt er jeg til den tid 18/19 år og er derfor i tvivl om hvorvidt det er muligt, og en god idee at tage afsted som skiguide ???... håber der sidder nogen med erfaringer de vil dele ud af...
Hilsen Pelle
Katrine Krogholm Simonsen 25/03 2008 15:27
Sv: Skiguide som 18/19 årig
Hej.
når du søger job hos de forskellige selskaber, så lad være med at se på alders-kravet. Det handler mest af alt om personlighed.
Så bare gå i krig med at sende ansøgninger, vær hellere tidligt ude, end sent ude.
og overvej hvilket type job du ønsker, guide, skiinstruktør, tjener /bartender. Der er tydelige fordele og ulemper ved de forskellige jobs, så tænk dig godt om.
Hilsen Katrine
Pellep 26/03 2008 18:09
Okay mange tak for svarene.. jeg må heller fatte tastaturet og få sendt nogle ansøgninger afsted :D...
Mutter 24/03 2008 13:03
Hej Pelle.
Som mor til en just hjemkommet skiguide kan jeg fortælle dig at han tog afsted da han var 19 år - så det er muligt. Om det er en god ide er det kun dig som kan bestemme - har du mod på at være væk fra familie og venner i 4 måneder og kan du i perioder lide at have travlt og kan du holde hovedet koldt når det hele brænder på og alle turister brokker sig over det dårlige vejr, forsinkelse i transporttiden osv - ja så vil det da helt sikkert være noget for dig - hvis du derimod forventer en rimelig løn - er det nok ikke noget for dig, for den faste løn er lav. Du kan være heldig at tjene rimelig med drikkepenge alt afhængig hvor du kommer.
Når alt det er sagt - er det dig som må bestemme om du vil have en oplevelse hvor tiden gerne skulle være til en masse skiløb og et godt kammeratskab med nogle nye mennesker (og så er det jo også sundt at prøve at stå på egne ben)