Emil Christensen 25/02 2007 16:54

Hejsa
Jeg har et lille problem her. Jeg har kigget på jobannoncerne på siden her, men det viser sig desværre, at de fleste firmaer, der søger guider kræver, at disse skal være erfarne eller 21 år. Jeg er desværre ingen af delene, er til sæsonen 07/08 blevet 20, og det er her jeg ønsker at blive guide. Jeg vil derfor høre om der er nogle herinde, der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre eller hvem jeg kan kontakte, fordi jeg brænder virkelig for det her, så er villig til at gøre rigtig meget!
Jeg kan desuden lidt tysk, men er ellers på hjemmebane når det kommer til engelsk.

Håber på svar!

Mvh. Emil Christensen

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Madst 25/02 2007 18:34

Sv: Skiguide

Hej Emil

Kan godt forstå du brænder for skiguide jobbet - det er også det fedeste job ever :-)
Jeg synes ik du skal lade dig skræmme af at selskaberne kræver en alder på 21... send endelig ansøgningerne alligevel - de fleste bureauer tager det ikke så bogstaveligt! En 20 årig kan være 100 gange mere "moden" end en 22 årig.
Nogle bureauer skriver 21 år, mest for at deres gæster ikke tror der står en eller anden lille knægt og tager i mod dem... så go for it, og sø drømmejobbet :-)

/ Mads

Emil Christensen 25/02 2007 20:22

Hej
Tak for svaret :-)

Kan høre du har været skiguide.. Så har du ikke nogle guldkorn til hvad sådan en ansøgning skal indeholde? Udover en masse energi og gåpåmod! Altså f.eks. hvor meget vægt, der i ansøgningen skal lægges på skierfaring og sprogkundskaber og sådan noget?
Håber du lige kan hjælpe mig lidt på vej her ;)

Maria 28/02 2007 11:29

Hej Emil.

Jeg har også arbejdet som guide i 4 år, og kan også godt forstå at du brænder for jobbet.

Da jeg startet som guide, havde jeg kun været på ski 3 uger, så var bestemt ikke særlig habil. Jeg blev ansat alligevel, så tror ikke du skal bekymrer dig så meget om din skierfaring. Det kommer jo ret hurtigt, når man først kommer afsted.

Tror bare du skal forsøge at være så ærlig og ligetil, som muligt, i din ansøgning. De fleste selskaber tager deres ansøger til en samtale, og så har du jo god mulighed for at fortælle mere om dig selv.

Send endelig en masse ansøgninger afsted til alle de selskaber som søger guider, så er der større chance for at du får et job.

Held og lykke med det!

Maria

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen