Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Aske 23/10 2006 17:44
Vi er fire kammerater på 18 år som kigger og leder efter skiferien 2007? Valget faldt på Østrig, men hvor i Østrig ved vi ikke? Bad Gastein har været meget under lup, da hojmark har et glimrende tilbud. Men det afholder os lidt, da det ligner noget af en udflugt at komme frem og tilbage indefor området.
Men kan stedet ellers anbefales?
Vi leder efter stort og varieret skiløb, man skal ikke kunne komme igennem hele området på 1-2 dage, noget afterski som rykker, og gerne et sted med andre unge.
Vi har tidligere været i 2*Alpe d'huez, Valloire, 2*Stöten og Hemsedal.
Jonas 10/11 2006 15:54
Sv: Skiferien 2007?
Hej
Hvis I er interesseret så er vi nogle mellem 25-30 der er ved at arrangere en tur til Les Duex Alpes i uge 11. Hvor der er varieret terræn og go' fest. I kan få jeres eget lejlighed, 6 dg.s liftkort og bustransport for 2995. I behøver jo ik' hænge ud med os og vi magler nogle til at fylde pladserne. Men det er da en mulighed for god tur.
Andreas 10/11 2006 22:16
Tag til St. Anton i Østrig - det er det eneste der holder, når man først har prøvet det én gang!
Her finder i Alpernes fedeste og mest berygtede afterskiing, ikke bare på én - men flere knejper, både på bjerget og i byen! Det rykker så vildt at I ikke vil glemme det lige foreløbig... formentlig ikke før I går i graven :)
Derudover så er skiløbet i verdensklasse - med Europas største markerede offpist område, så kan de andre steder godt pakke sammen. Hvis man vil løbe på pister, så er der også 260 km almindelige at boltre sig på.
Hele byen oser af atmosfære og er skabt til skiløbere igennem de sidste 100 år... Det er et "must" for enhver at tage til St. Anton mindst én gang i livet. Efter VM i 2001 har de også en masse aktiviteter uden for skiløbet, bl.a. svømmehal, wellness, sauna, spa, mv.
Rejs med SNE&SNÖ og Valluga Skirejser, så får I den fedeste tur! Find jeres tur på www.skirejser.dk
Hans Nielsen 20/12 2006 15:36
vi er slev en masse unge drenge ( 21 ) som skal afsted med ung ferie i uge 8.. det er godt tilbud de har. bliver hurtig dyrt vis man skal til nogle af de andre stor steder...
Stig Holt Petersen 20/12 2006 18:25
Hej Hej!
Jeg vil anbefale jer at tage til Ischgl, har selvet der en del gange. Der er rigtig godt skiløb, rigtig MEGET gang i byen + der er en Burger King. Skiløbet er godt og varierende. Turen til den toldfrie stat Samnauen, er helt i top, og der kan købes billigt sprut og smøger. Fantastik by!
St. Anton er jo også helt i top, har dog kun været der en enkelt gang, men det er helt sikkert et sted jeg kommer igen, når jeg finder nogle, der kan komme rundt i hele tærenget, det kan nemlig godt være lidt svært skiløb, rundt omkring.
Har også hørt, at Sølden, næsten skulle kunne hamle op, med de 2 ovenstående.
Stig
Anne 30/10 2006 16:39
Hej,
Ungferie tager til Zillertal i uge 7 - I kunne evt. kigge på deres hjemmeside.
Anne
Karsten 31/10 2006 07:56
Hejsa!
Jeg har selv været guide for ungferie - og jeg vil ikke anbefale at I tager til Zillertal. Ikke fordi jeg har noget imod ungferie, men fordi det ikke umiddelbart opfylder jeres behov.
I kommer til at bo i en mindre by, Hippach, og skal et kvarter med skibus hver morgen. Det går såmænd an, men som jeg læser jeres indlæg er det ikke noget i gider, og så duer ungferie Zillertal ikke. Så skal I evt hellere vælge en af deres destinationer i Frankrig. Avoriaz f.eks. er et helt fantastisk område - men det er selvfølgelig ikke Østrig.
mvh Karsten
Stine 23/10 2006 19:08
Jeg ved ikke noget om Bad gastein, men Saalbach er et super fedt sted. Skiløbet er rigtig godt og der er nok til en hel uge. Afterski er også godt, både på traditionel måde i en lille hytte på bjerget, men også nede i byen... Overvej det endgang!
Mvh Stine