Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Helle68 11/03 2009 11:09
Vi er lige hjemvendt fra en dejlig skiferie i Livigno - her i uge 10. Skønt med næsten ingen folk på pisterne.
Men næste år skal vi afsted i uge 7 - som så mange andre danskere.
Nu håber jeg på lidt inspiration om hvor vi kan tage hen. Det skal være et børnevenligt sted i alperne og ikke med for mange danskere.
Skriv lidt om jeres erfaringer med destenationer i uge 7 - 2009 og hvad kan I anbefale.
PÅ forhånd tak.
Blueswan 08/08 2009 15:00
Sv: Skiferie uge 7 - 2010 - hvorhen?
Vi havde samme bekymringer før 2009 sæsonen. Jeg vil anbefale Paradiski området i Frankrig (La Plagne/Les Arcs). Der var meget få mennesker i uge 7 i 2009 og området er stort (425 km) og suverænt. I La Plagne er der mange begyndervenlige pister. Vi boede i Les Coches, der ligger lige mellem La Plagne og Les Arcs og på den måde gjorde det nemt at komme rundt i hele terrænet. Hvis I tager til La Plagne vil jeg anbefale at I bor i Belle Plagne. Det er klart den hyggeligste af de mange små byer i La Plagne. Der er skiløb i gaderne, den ligger højt og snesikkert (2100m) og tæt ved de mange nemme begyndervenlige pister. Generelt er de blå pister i La Plagne ret lette (lyseblå).
For de øvede er Les Arcs et mere spændende område, men det tager ikke lang tid at komme fra Belle Plagne til Les Arcs. Det er én superhurtig lift op til toppen, en lang tur ned til den store kabine og vupti, så er man i Les Arcs.
Asbjørn Nissen 19/03 2009 16:36
Det er helt sikkert ikke uge 7 der er den rigtige uge at rejse i hvis i vil undgå at møde danskere. Østrig er måske heller ikke det rigtige land der vil helt sikkert kunne findes nogle mere anonyme områder i Italien, Frankrig eller Tyskland. Der vil i næsten alle større områder i Østrig altid være en pæn andel danskere. Når det så er sagt!
Selvom der i skisports området er mange danskere behøver der ikke være mange danskere i alle byerne og i hele skiområdet. Der er en lemming effekt blandt skirejse selskaberne hvor de allesammen tager til de samme byer. Dette gør de ikke fordi det er de bedst beliggende byer eller fordi det er de hyggeligste byer i skisports området(et godt eksempel er ST. Johan im Pongau)men blot fordi det gør alle de andre danske rejse selskaber.
Her har jeg et par gode forslag til hvor i kan tage til.
Leogang. De har en af de bedste børne parks jeg nogensinde har set. Desuden er bakkerne omkring Leogang meget børne og familie venlige Der er ikke så meget by men der er flere hoteller og et godt supermarked. Desuden ligger en af Østrigs bedste resturanter i Leogang med en Micheling stjerne.
Obergurgl kunne være en anden mulighed området er meget familie venligt og overset af danskerne, hvilket er rigtig synd da det er et lækkert sted. Er man til små lift køer og wellnes er dette stedet
Gl 11/03 2009 12:54
Hej
Vi var afsted for første gang i uge 7 i år. Valget faldt på Kleinwalsertal i Østrig. Check clickski.com.
Vi synes det var et rigtig godt område uden mange danskere og til rimelig pris.
Held og lykke med "jagten".
Kasper Jensen 01/09 2009 20:35
Hej her er masser af plads og næsten ingen menesker
http://www.dgi.dk/201017020602
Hilsen Kasper
Henrik Larsen 11/03 2009 13:28
Hej
Jeg vil foreslå Lech am Arlberg. Der er skønne, børnevenlige pister, udfordrende pister, let tilgængeligt off-piste, super snesikkert, meget få danskere. Det tager kun ½ time at køre til St. Anton, hvis man mangler danskere og vildt natteliv. Ulempen ved Lech/Zürs er prisniveauet. De hører begge blandt de dyre steder i Østrig. Dog er der i Stubenbach ("forstad") til Lech et Jugendherberg, hvor prisniveauet (og standarden) er noget lavere.
Hals & Beinbruck