Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Frank Robben 27/12 2008 18:05
Hej,
jeg står i denne rigtige heldige situation, at min mor har fået fri i påsken fra d. 10. om fredagen. Denne situation har vi benyttet os af, at tage på skiferie, eftersom vi ikke kan komme afsted i uge 7.
Derfor spørger jeg her på forummet, hvad I har af erfaringer med skiferie i påsken?
Krav til rejsen:
* Kør-selv ferie er OK, men helst fly eller andet.
* Afgang Skærtorsdag, 9. april helst.
* Østrig helst - Sydtyskland O.K.
* SNEGARANTI!
* Lejlighed, ferielejligheder eller lign. med gode faciliteter (pool, massage m.v. etc.)
* Feriens varighed: 4-5 dage, da nogle skal hjem og passe skole igen. Derfor er det også vigtigt at afgangen er om torsdag eftermiddag, så mindst mulig skolegang bliver berørt af ferien. Desuden er det ikke muligt at tage på ferie tidligt uge 15, da jeg først får ferie om onsdagen alligevel. Så skiferien skal gerne ligge fra torsdag eftermiddag til tirsdag evt.
* Forholdsvist stort skiområde med pister nok til 4-5 dage. Vi er alle O.K. skiløbere og en af os er boarder.
Tal ud af jeres erfaringer, og hvis I kan, må I meget gerne komme med nogle tilbud fra forskellige rejseselskaber! Alt kan bruges.
På forhånd tak,
Frank Robben
Ejnar Pedersen 27/12 2008 21:03
Sv: Skiferie uge 15/16
Hej Frank
Snesikkerhed -påske - Østrig kan måske være problematisk. Så gå i givet fald efter gletscherområder ex Soelden - Hintertux - Zell am See.
Er det snesikkerheden det er højest prioriteret kunne Zermatt i Schveitz være et godt bud.
Mvh
Ejnar Pedersen
Frank Robben 27/12 2008 21:12
Sv: Skiferie uge 15/16
Vi har overvejet Sölden meget, og ser det som en af de mest attraktive områder for vores vedokmmende.
Ved du noget om det er muligt med afgang torsdag eftermiddag ved nogle forskellige rejseselskaber?