Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Lohmann 27/07 2011 13:16
Hejsa,
Min kæreste og jeg (Evt. nogle venner) pønser stærkt på at tage på skiferie hen over nytår i år. Dvs afsted efter juleaften og hjem igen i starten af Januar.
Syntes det er lidt begrænset hvad angår udvalg (Måske for tidligt at lede?) hvor der indgår tog. Vi er desværre ikke beriget med en bil så transport skal være enten tog eller fly og destinitationen skal være så højt som muligt (Dermed bliver det vel Frankrig eller Italien tænker jeg)
Vi er begge relativt øvede på ski så burde ikke være så mange steder hvor det "ikke er muligt for os" at få en god ferie ud af det.
Kort sagt, hvad er jeres erfaringer, hvor skal man tage hen og hvordan gøres det uden at punge ud med 10.000 for alene transport, lejlighed og liftkort....
Mvh
Mark Lohmann
Birger 28/07 2011 14:07
Sv: Skiferie over Nytår
hi mark
arranger det selv !
lej lejlighed gennem interhome dem har vi brugt ved flere lejligheder og der har ingen problemer været.eller brug skisportstedets hjemmesider ,der er som regel en søgemaskine for hoteller og lejligheder.der findes også transfer fra nærmeste lufthavn og anden info.
i kan selvfølgelig tage toget men sidst jeg tjekkede var det dyrere end at flyve.
val thoren eller en af byerne i området er et godt bud eller har skisport udemærkede info om destinationerne men glem ikke schweit.de har mange fede steder især verbier området.
vi ses i sneen
birger
Martin Langdahl 01/08 2011 22:38
Jeg tror du skal lede efter enten fly eller bus. Det er muligt at tage med tog men så er det med almindelige tog, da der ikke længere er nogle af chartertogene til alperne der kører fra DK (ÅreEkspressen kører vist stadig).
Der er billige flybilletter til Geneve hvor det er muligt at komme til mange af de franske destinationer. Fra lufthavnen kan man finde shuttlebusser til mange destinationer, eller hvis man er mange kan man hyre en taxi - el. evt. leje en bil
Cappy 02/08 2011 20:09
Hejsa..
Vil også råde dig til at arrangere det selv, det er i hvertfald nemme penge at spare.. :) Der findes massere af private der lejer deres lejligheder ud i alperne, enten gennem bureauer eller direkte..
Jeg har selv været i Val thorens over julen i flere år og kan varmt anbefale det. Byen ligger i 2300 meters højde så forudsætningerne for god sne er i top. Val thorens er også velbesøgt mellem jul og nytår så der er gang i bylivet om aftenen samt under afterski..
Mht. transport booker i flybilletter til Geneve, og derefter en transferbus direkte til val thorens, eller hvor i nu har lyst til at tage hen.. :)
I kan evt. læse lidt mere om Val Thorens her, hvis det skulle have interesse..
www.valthorensferie.dk
Med venlig hilsen
Casper