Skiferie - Nytår

Helene Refslund Hansen 23/10 2015 14:16

Jeg er på jagt efter eg godt sted hvor man både får godt skiløb og godt afterski, og hvor nytåret bliver fejret med manér. Vi er to par der ønsker at holde nytår på ski og vi har primært tænkt Østrig, men andre bud er også velkomne! Jeg har søgt nettet rundt men ja - vi er sent ude og meget er udsolgt!
Er der nogen der har gode forslag eller kender nogen der har noget ledigt??

Mvh. Helene

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Brian Lund 26/10 2015 00:18

Sv: Skiferie - Nytår

St. Anton! 100%!

Vi var i St. Anton sidste nytår og det har uden tvivl været det sted jeg har været hvor der har været mest gang i afterski, på den fede måde!

Selve nytårsaften var der så meget gang i gaden, det var helt utroligt! Lige omkring midnat samledes der sig et par tusinde mennesker ude i gaden omkring Hotel Alte Post tror jeg det var, der var stillet højttalere op i gaden og stemningen var helt i top! Folk der bare var glade og sang med på det der nu blev spillet!

Men hvis du vil ind et sted og feste inden (og efter) midnat, så skal du betale og helst gerne have købt indgangsbillet et par dage før (find et godt sted i forvejen)! Vi havde ikke været så opmærksomme på det og måtte nøjes med hvad vi lige kunne finde... Vi endte på "Bar Cuba" - det er absolut ikke et sted jeg kan anbefale nytårsaften, der var ikke ret mange der inde og dem der var der, var fulde Englændere (tror stedet er ejet af Englændere)! Lidt fesent.

Et tip til St. Anton er, på vej tilbage til byen sidst på dagen så smut ind forbi Moserwirt der ligger på højre side direkte ved piste nr. 1 en 2-300 meter inden i når bunden af pisten (på vej mod Galzigbahn). På Moserwirt er du garanteret masser af fest og musik, den lukker først omkring kl 20-21 og det kan være spændende at finde de sidste 2-300 meter ned ad pisten til dalen, specielt hvis de har slukket for lyset... Men man kan også ringe efter en taxa og blive hentet direkte ved Moserwirt.

Er det lidt for crowded kan i også stoppe på Sennhütte der ligger på samme piste men en 2-300 meter over Moserwirt. Her er der knapt så proppet med mennesker (men stadigvæk mange efter kl 15) og der er tit live musik og altid god stemning!

Forrige år var vi i Flachau nytårsaften, det var også meget hyggeligt og der var også god stemning og gang i alle byens barer. Men stadigvæk ikke helt oppe på niveauet i St. Anton (hvis man ser bort fra "Bar Cuba"...)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen