Skiferie med børn

Ulrik Hammarkvist 24/09 2015 21:14

hej
Har været syd på i mine unge dage, men så har jeg fået børn og vi har været nogle gange i sælen, vi har boet super godt i hytterne i første række ud til alle pisterne, kælkebakke, legeplads, badeland mm. Også lige uden for døren
Men savner lidt alpeluft og solskin, så er der nogle der har nogle gode foreslag til steder syd på der har det samme med hvor man har det meste uden for døren især pisterne (børnepister) og der skal heller ikke være alt for langt at køre max 12 timer
Har selv kigget lidt på wagrian men synes det er svært at se helt hvor hoteller og lejligheder ligger i området når man ikke kender det.
Kom gerne med hotel foreslag:
Børn er 4 og 6 år
der skal være ski in ski out
Der skal være noget at lave for dem der ikke står på ski (konen+svigermor)
Pool på hotellet ville være dejligt, men ikke et krav

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Jesper P 30/09 2015 12:18

Sv: Skiferie med børn

Hej Ulrik

Det lyder som om, det kan blive lidt vanskeligt at opfylde fuldt ud:
- Afhængig af hvorfra i Danmark du regner køretiden kan det være en væsentlig begrænsning. Umiddelbart betyder det i hvert fald er Frankrig, Schweiz og Italien er udelukket.
- Noget at lave for konen og svigermor er jo nok en smagssag, hvor meget der skal til. Hvis Sälen fungerer, kan man nok også finde noget i alperne.

Hvis ikke du stiller krav om et stort, sammenhængende skiområde med stor snesikkerhed i alt slags vejr er Berchtesgarden i Tyskland et bud. Jeg har ikke været der selv, men et vennepar har flere år i træk været af sted med Onlineski og har været meget glade for det.

Hvis du efterspørger et større område med lidt større snesikkerhed er Wagrain og Schladming gode bud. I Wagrain kan jeg varmt anbefale Hotel Edelweiss (mein-edelweiss.at) som ligger i terræn ved børnepisten. Lækkert men ikke helt billigt. I Schladming skal du vælge et hotel i området Rorhmoos, hvor der er flere muligheder.

Hvis det har stor betydning, at du både har en større by og ski in/ski out er mit bedste bud Selva di Val Gardena i Italien, men så kommer der også nogle ekstra timers køretid på. Ellers er der selvfølgelig masser af franske skisportsområder med ski in/ski out, men så er vi efterhånden oppe i 16-18 timers køretid.

Mvh Jesper

Julie 01/10 2015 10:38

Hej Ulrik
Efter min mening kunne et sted som Livigno, Italien vaere et rigtig godt bud for jer.. Eneste faktor, der evt. falder lidt udenfor dine kriterier, kan vaere koeretiden, hvor du - afhaengigt af vejr- og trafikforhold, samt hvor i DK du koerer afsted fra - nok skal regne med omkring 13-15 timers koersel. Kan dette accepteres, har du ellers "det hele" i Livigno:
- Adskillige indkvarteringsmuligheder lige ud til/paa pisterne, saavel hoteller som lejligheder
- Gode boerneomraader, bl.a. dansk boerneskiskole med danske instruktoerer og danske holdkammerater
- Toldfri shopping af maerkevarer inden for adskillige kategorier (toej, sko, tasker/laedervarer, elektronik, parfume, interioer, etc.)
- Mange af hotellerne har egen pool - og ellers er der Acquagranda, som er et stort wellness-center med pool, spa, o. lign.

Hvis du vil have nogle mere konkrete tips, er du velkommen til at skrive direkte til mig paa juliedyhr@gmail.com, da jeg - efter at have boet og arbejdet i Livigno gennem de seneste 5 aar - har rigtig mange lokale kontakter. :-)

Med venlig hilsen,
Julie.

Ulrik Hammarkvist 01/10 2015 20:01

Hej tak for svarene, det der livingo lyder ikke helt tosset så må lige overveje at bruge 5 timer ekstra i bilen

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen