Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Kullmann 11/03 2008 18:42
Hej.
Efter en super tur til Zell am See i uge 3, vil jeg lige afsted en uge igen inden sæsonen er slut, men det skal være enten i uge 14 el. 15 pga. arbejde.
Er der nogen der har nogle goe' erfaringer mht. at tage afsted så sent på sæsonen ???
Er det for sent ?? Hvor skal man evt. tage hen (og undgå)osv. ??
Fx. er der mange ture til Bad Gastein i denne periode - er det et godt område så sent ??
På forhånd tak.
Kasper Pedersen 11/03 2008 20:53
Sv: Skiferie i uge 15/15 ???
Det vigtiste er at du finder et sted hvor klart de fleste pister er over 2000 meter, og gerne topper over 3000 meter..
Thomas Jensen 13/03 2008 13:07
Sv: Skiferie i uge 15/15 ???
hej,
Uge 15 er jo i princippet ikke senere end påsken ofte plejer at være. Men jeg ville da nok kigge mig lidt for på webcams rundt omkring.
De høje steder i Frankrig (Tignes, Val T m. venner) går du nok aldrig helt skævt af.
I Bad Gastein som nævnes vil Sport Gastein ganske givet fortsat være fin (der er fortsat over 3 m sne), omend de lavere dele i hele Ski Amade nok vil være pompom. (også selvom vejrudsigten siger sne så langt øjet rækker)
Hivs du foretrækker Østrig er der jo altid Soelden, Zillertal (m. Hintertux i baghånden) eller ex. Obertaurn som ikke har gletscher men blot masser af sne.
St. Anton har helt sikkert også sne oppe - men sikkert halvpløret nede.
Summasummarum: kig dig for og ta højt op :) - og forbered dig mentalt på lettere fugtig sne på nedturene til byen.
vh
Thomas, http://alpeferie.dk/