Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Nanna Christiansen 17/11 2013 21:26
Er der nogen der har erfaring med skiferie i Tjekkiet. Jeg har hørt at det er noget af det billigste pt.
Jeg har fundet en uge på pension til 1700,- (inkl. morgenbuffet og nytårsmiddag) plus 800,- til liftkort.
Hvad skal man tænke på af forsikring ? Er det gule sygesikring nok ?
Jimmy 30/11 2013 11:55
Sv: Skiferie i Tjekkiet...
Jeg har aldrig været i Klinovec.
Jeg har påpeget at jeg elsker Tjekkiet, men nu foretrækker Østrig når vi snakker skiferie.
Nanna 30/11 2013 16:36
Pt. er vi kun min kæreste og jeg. Og han har kun stået på ski en gang før, så de sorte løjper kan bare passe sig selv. Er det til at finde ud af når pisterne ikke er sammenhængende ?
Jimmy 30/11 2013 17:00
Ja da, ingen problemer. Tag evt. til Cerna Hora som der foreslås. Jeg mener de har en kabinelift som det eneste sted i Tjekkiet?
Kør selv, det er langt det billigste. Tag evt. nattoget til Prag og så videre derfra.
Alternativt, så vent på en afbudsrejse til sidste øjeblik og lad så prisen bestemme hvor I skal hen.
Hilsen
Jimmy
Nanna 30/11 2013 17:29
Hvor finder man afbudsrejser til skiferie i Tjekkiet ?
Er det ik svært at finde rundt med tog ? Vi havde nemlig overvejet tog eller fly til Prag,da der tit er billige afrejser...
Jimmy 30/11 2013 18:49
Nu tænkte jeg på afbudsrejser i almindelighed og ikke nødvendigvis til Tjekkiet.
Deutsche Bahn har nattog til Prag. Fra Prag skal du med metro til Cerny Most og derfra med bus videre ud til skiområderne.
Og ja der er også indimellem billige flyrejser til Prag med Czech Airlines
Søg på nettet og du skal finde.
Hilsen
Jimmy
Brian Lund 01/12 2013 17:07
Angående Klinovec så går der som noget nyt for den kommende sæson nu gratis skibus fra toppen af Klinovec til toppen af Fichtelberg! Så der er de altså også kommet med :)
Michael 01/12 2013 20:40
Spændende - det var jeg faktisk ikke klar over og de 20 minutter er jo ikke meget længere end fra Medvedin til Svaty Petr eller fra Janske Lazne til Pec.
Jeg må besøge dem engang i løbet af sæsonen - lyder til at det godt kunne være et weekendbesøg værd så
Nanna Christiansen 19/11 2013 20:45
Hvor har du så overnattet ?
Har du brugt et bureau ?
Hvor finder vi et godt og billigt overnatnings sted ? Det fundne var udlejet.
Brian Lund 19/11 2013 21:23
Skal det være hen over nytår!? Så er i godt nok sent ude! (Det var vi godt nok også selv...)
Det bliver svært at finde noget og det bliver endnu sværere at finde noget der er billigt! Men 1700 kr inkl morgenmad er godt nok også en helt fin pris..!
Hvor langt er i villige til at køre efter pisterne? Der er jo også andre rimelige områder i Tjekkiet, hvis man ikke absolut skal have 100 km pister.
Brian Lund 19/11 2013 21:47
Jeg har været i Klinovec og Oberwiesenthal, de har fælles liftkort, 5 km mellem områderne, det ene ligger i Tjekkiet det andet i Tyskland, du kan så bare vælge at bo i Tjekkiet... 12 km pister i Tjekkiet og 15 km i Tyskland.
Prøv her hvis linket virker:
http://web4.deskline.net/klinovec/en/accommodation/searchresult
Del priserne med cirka 3,6 så har du det i danske kroner.
Prøv evt. også at søge på Booking.com - søg på Klinovec, være opmærksom på at nogle af hotellerne dog kan ligger langt fra området så man skal køre lidt hver dag, brug kortet når du søger eller begræns søgeafstanden!
Vær også opmærksom på at vejsalt IKKE er noget man bare bruger i hverken Tyskland eller Tjekkiet! Så hvis der er langt til pisterne så vælg et hotel der ligger tæt på hovedvejen!
Anders 20/11 2013 11:04
Vi er altid i Spindleruv Mlyn og kører altid derned selv. Ca 10 timer fra århus.
Det er nemt at finde overnatning via Spindleruv Mlyns officielle hjemmeside. . Der er mange billige hoteller. Vi plejer at give ca 130 dkr pr. mand pr. nat inkl morgenmad. Det kan ikke betale sig at købe helpension. Det er nemt og billigt (og hyggeligt) at gå ud i byen og finde en restaurant selv. Hvis man bor i byen er der ikke langt til lifterne og ellers koster en taxa meget lidt.
Liftkort køber man bare dernede.
Jimmy 23/11 2013 16:49
Jeg elsker at komme i Tjekkiet og har også været i spindel flere gange og både sommer og vinter. Dog tager jeg ikke på ski der længere da man får meget mere for pengene i f.eks. Østrig. Prisniveauet i spindl er i forhold til kvalitet efter min mening alt alt for højt. Taxapriser er latterligt opskruede til turistpriser også dem som kører med fast pris.
Hvis man stå på ski i Tjekkiet så vælg et andet sted. f.eks. i Rokytnice nad Jizerou eller andre steder hvor der ikke kommer så mange turister.
Hilsen
Jimmy
Anders 18/11 2013 12:21
Hej
Har været i Tjekkiet (Spindleruv Mlyn) mange gange....og ja det er billigt..meget enda. Skriv bare hvis du har nogle specifikke spørgsmål.
Mvh
Anders
Michael 30/11 2013 10:49
Hvis du ikke har brug for sorte piste, så kig mod Cerna Hora ski region. 37 km piste, ikke så turistet og fortsat meget lave priser på skileje, liftkort, skiskole og leveomkostninger.
Jimmy 30/11 2013 11:34
Men med det i mente at de 37 km pister på ingen måde er sammenhængen.
Hilsen
Jimmy
Michael 30/11 2013 11:39
Det er så kun delvist rigtigt - i modsætning til i eksempelvis Klinovec så er de største dele af Cerna Hora Pec Pod Snezkou og Janske Lazne forbundet af:
1. Snowcats som bringer en fra toppen af Cerna Hora til Pec.
2. Skibusser
Begge ting som er inkluderet i liftkortet,
Så det er korrekt at de små områder Cerny Dul, Svoboda Nad upou pt. kun er forbundet til området med skibusser. Men det er fortsat væsentlig mere sammenhængende end Klinovec og i Spindleruv Mlyn skal man jo også med skibus mellem Svaty Petr og Medvedin.
Michael 30/11 2013 11:47
I øvrigt så synes jeg ikke at priserne på taxa i Spindl er syre. 150 tjekkiske (knap 40 kr.) for en 8 personers taxa, for at køre til centrum/pist fra et hotel - en køre tur på 3-5 minutter. Der synes jeg ikke er dyrt også er der jo fast fair pris, så man ikke som i eksempelvis Prag kan blive voldsomt overcharged. Men enig i at liftkortpriserne er lige i overkanten i Spindl.
Jimmy 30/11 2013 11:47
...og kører man med skibus er området efter min mening heller ikke sammenhængen.
Michael 30/11 2013 11:51
Det er jeg enig med dig i.
Men sammenligningen som jeg forstår det er Spindleruv Mlyn og Klinovec. så hvis man kalder dem sammenhængende og ikke forbundne - så er Cerna Hora også sammenhængende :-) Om end jeg selv vil kaldet det forbundet.
Er klart at ingen af områderne i Tjekkiet er sammenhængende på størrelse med nogle steder i alperne.
Cerna Hora er bare efter min mening der man får mest skiløb for pengene - hvis man ikke har behov for sorte piste. Janske Lazne og Pec er jo begge på størrelse med Medvedin og Svaty Petr. Var egentlig det jeg ville frem til med mit indlæg.
Jimmy 30/11 2013 11:52
De taxapriser du nævner er jeg så ikke stødt på.