Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Rasmus S. Pedersen 13/01 2009 03:50
Hej jeg ville høre om der var nogen som kunne hjælpe os en smule.
Vi er en gruppe unge fyre, der regner med at tage på skiferie i påsken, men vi ved ikke hvor vi skal tage hen.
Ingen af os har den store erfaring med at stå på ski, så pisterne behøver ikke at være super, vi skal bare lære at stå.
Har tjekket nogen forskellige steder ud og priserne svinger meget og det er slet ikke til at overskue om man bliver røvrendt.
Vi skal i hvert fald have det billigt, så hvis der var nogen som kender nogen gode steder/rejsebureauer så ville det være en kanon hjælp hvis I ville dele dem med os.
tak på forhånd.
Asbjørn Nissen 13/01 2009 12:46
Sv: Skiferie i påsken
Når i skal afsted i påsken i år er det en god ide at se på hvor højt destinationen ligger især, i år hvor påsken ligger så sent.
Jeg har ingen tilbud, men nogle destinationer der kunne være en ide at kigge lidt nærmere på for jer. Hvis i vælger en af disse destinationer burde der være sne nok.
Østrig
Zell am Zee/Kaprun der er en
Mayerhofen/Hintertux
Sölden
Ischgl
Frankrig
Tignes/Val d´Isére
Val Thorens
Søren 16/01 2009 19:14
Jeg må på det kraftigste fraråde ALT rejsen til tjekkiet og andre af de østeuropæiske destinationer efter uge 9-10 stykker... og især i påsken!
Asbjørn Nissen 16/01 2009 19:41
Der blev der nok overdrevet en smugle det er fint at stå på ski i europa også efter uge 10 men skiområderne skal udvælges med omtanke der skal helst være noget over 3000 meter ellers skal det være et område hvor der falder rigtig meget sne f.eks. ST. Anton men det er ikke det smarteste område at tage til når man ikke er expert. Hold jer til min liste det er gode steder i påsken.
Har selv været afsted sent på sæsonen mange gange det er super hvis man som sagt vælger de rigtige områder.
Philip Karnøe 13/01 2009 18:57
Endnu et bud i Frankrig er Les deux Alpes. Selvfølgelig er Frankrig lidt dyrer end Østrig, men i påsken er der DM i freeride og desuden er der gletcher, så helt sikkert mulighed for at stå på ski.
Venlig hilsen
Philip
Rasmus S. Pedersen 14/01 2009 03:00
ja ok, tak for hjælpen, men altså overvejet lidt selv tjekkiet fordi det er billigt og vi skal bare stå på et eller andet.
Asbjørn Nissen 14/01 2009 10:03
Vil fraråde det i påsken men i januar eller febuar måske også marts er det sikkert en udemærket ide, men der er en vis sandsynlighed for det bliver en skiferie uden sne i påsken. Nu er jeg ikke super godt inde i Tjekkiet men har overvejet at tage dertil på skiferie, men så vidt jeg ved ligger alle områderne relativt lavt, hvilket kombineret med den sydlige placering gør at sæsonen er meget kort. Derfor vælg et område med høj alpin eller tag til Norge/Sverige