Skiferie i påsken 2011 (16-23. april)

Carsten Panch Pedersen 25/10 2010 09:15

Hej alle,

Vi er en gruppe på ca. 14 mennesker der gerne vil på skiferie i påsken. Vi har før været i Valloire (højde 2600m) i påsken for nogle år siden, der lå fra omkring 17. marts og en uge frem.
Denne gang ligger påsken imidlertid fra 16. - 23. april, og så er det unægteligt gået hen og blevet noget varmere. Vi har set noget der ligger i ca. samme højde som Valloire, og rejsekonsulten vi har snakket med, siger at der som udgangspunkt ikke er noget problem så lang tid det er over 2500m.

Men kan andre med et lidt mere objektivt syn på sagen give en melding om det måske bliver for sjappet? Der er snegaranti, men er sne fra kanoner lige så godt?

På forhånd tak,

Carsten

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Carsten Panch Pedersen 28/10 2010 08:56

Sv: Skiferie i påsken 2011 (16-23. april)

Hejsa, tak for svarene. Vi har fundet noget i Val Thorens (i byen Saint Martin) så det er ved at blive besluttet af de sidste :)

Tignes vil jeg da også lige kigge på så!

Tak for det!

Carsten

Sebastian 28/10 2010 15:39

Det var så lidt. :)

Angående det med sne mængder som MikkelID skrev, tror jeg ikke det er noget problem. For meteorologerne har sagt at det højest sandsynlig, bliver en af de mest snerige i år i Alperne i lang tid, med temperatur kun lidt under det normale. Så jeg tror ikke du skal bekymre dig om der lægger sne eller ikke, du skal bare tænke på om du vil køre på is og softice eller rigtig sne. :)

Jool 25/10 2010 09:49

hej carsten

du er nød til at skrive hvor det er?? ellers kan du ikke forvente at få nogle brugbare svar, svaret afhænger nemlig meget af pisternes beligenhed i forhold til sol, men også vinden har en betydning

hilsen jool

Carsten Panch Pedersen 25/10 2010 09:56

Hej igen,

Ok, troede ikke det havde betydning, men fint hvis det kan gøre det lidt mere konkret. Vi havde tænkt på området ved Les Sybelles med 310km pister vi havde tænkt på.

Mikkel 25/10 2010 15:48

Hej Carsten

Nu har jeg ikke selv været i Les Sybelles, men umiddelbart ser det ikke ud til at det ligger specielt højt. Der er kun et enkelt bjerg der går lige over 2500 og resten ligger lavere.
Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at finde et sted der lå højere, og hvor en stor det af skiløbet var over 2500 m eller hvor der fx er gletcher.

Selvfølgelig kan du få en fin ferie i Les Sybelles og du skriver jo at der er snegaranti, men det er nu altså ikke det samme at løbe på et hvidt kunstigt snetæppe hvor alt omkring én er grønt..
Det kommer jo selvfølgelig meget an på hvordan vinteren bliver, men chancen for at der er meget varmt og meget meget blødt er til stede i stor stil vil jeg mene.

Mvh Mikkel

Sebastian 25/10 2010 20:32

Tignes eller Val Thorens er da svaret på det du leder efter! :)

Tignes: 1550-3450 m.o.h

Val Thorens: 1300-3200 m.o.h

Kig evt. her på siden efter forskellige destinationer eller uhrskov.dk

Jeg skal selv til Tignes i uge 16 by the way :D

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen