Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Sanne 30/09 2009 21:04
Jeg vil rigtig gerne på skiferie omkring ugen 53 i år. Da jeg ikke har været afsted så tidligt før, vil jeg gerne høre hvilke skiområder (gerne i østrig) som er gode at tage hen i den uge.
Jeg har hørt, at det kan være virkelig koldt ved den tid og har også hørt at der nogle steder ikke er faldet sne, hvilket jeg gerne vil undgå.
Jeg er klar over, at man aldrig kan regne helt med vejret, men det ville være dejligt, hvis nogle alligevel havde nogle anbefalinger.
Jørgen 01/10 2009 11:21
Sv: Skiferie i julen
hej sanne
uge 53 i år starter efter jul og rækker til efter nytår, ja det er du vel klar over, så hvorfor denne konstatering fra min side, jow denne periode er en af de største uger i hele året, alle som bor i nogenlunde afstand til løjperne drager hjemmerfra den 27 sept. og er væk til den 1 eller 2 jan, så man skal være tidligt ude hvis man vil sikker sig et sted at bo i denne periode og hvor der er snesikkert, samtidig er priserne høje, visse steder forlanger de at man køber 2 uger (man sidder vel på flæsket) dette gælder selvfølgelig kun de steder som er snesiker, alle de områder som er uldne er det lidt "lettere" at få et bosted, selv om priserne også her kan være høje, her kan man desværre møde grønne bakker når man ankommer.
Så alt under 1700-1800 meter som det lavest, og gerne op til 2800-3000 meter med en gletcer på toppen er perfekt. men er det nu en uge med en koldfront over europa så kan der også være meget koldt, minus 15 har jeg oplevet samt lidt blæst, så er det så koldt, at man lukker løjperne på topperne.
men sidste nytår var jeg i sölden idenne periode, og vejret vart perfekt,nogle få plusgrader om dagen, og kl 4 frost til næste morgen
Jannie 01/10 2009 17:00
Sv: Skiferie i julen
hej Sanne
Jeg har holdt skiferie i zell am see, henover nytår 3 gange. Det har alle været superfede ture, da ZaS er en rigtig by der lever hele året. Fyrværkeriet får selv kbh.city til at blegne nytårsaften. der er gletscher skiløb på lokal liftkort med snegaranti 365 dage om året.
mail/tlf. - så kan jeg nok hjælpe dig, med noget til en god pris....har gode kontakter der...!
mvh
Jannie