Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Simon Nicolajsen 10/10 2011 14:12
Jeg skal på skiferie med min familie og nogle venner. Vi bliver 4 voksne og 2 børn (11 og 13 år). Vi var i Sälen sidste år og i forbindelse med det tog vi en enkelt dag i Trysil, og det var super fedt. Men på den anden side vil vi også gerne prøve at stå på ski sydpå, og det er nu at jeg mangler jeres erfaringer. Hvis vi skal sydpå skal det være med ski in/out, men jeg har ikke været i stand til at finde nogle hytter med ski in/out sydpå som var til at betale sig fra. Så hvis i har nogle gode tips, så kom endelig med dem. Derudover vil jeg også godt høre lidt om hvilke områder man skal vælge, og hvilke man skal holde sig langt væk fra.
Mvh. Simon
Michael Larsen 10/10 2011 20:00
Sv: Skiferie 2012 - hvorhen?
Hej
Prøv www.ski-france.com - de har lejligheder på stort set alle de franske skidestinationer - det er et tysk bureau, men deres hjemmeside er på dansk. Jeg kan se, at de har lejligheder og chalet-er ski in/out (0 m)men du skriver ikke hvornår I skal afsted.
Ski-france giver 10 euro pr købt liftkort i rabat på lejlighedsprisen.
Prøv at klikke i deres søgefelter, det giver et meget godt overblik.
Jeg kan anbefale Paradiski og San Bernardo og selvfølge Val Thorens
mvhmich
John 11/10 2011 18:51
Hej.
Du kan sagtens få ski in/out syd på. Dog vil der i så fald være noget længere ned til hovedbyen hvor I befinder jer. Der findes gode muliheder i Saalbach/Hinterglem, Østrig. Ligeledes er det muligt flere steder i Italien, bl.a Folgarida som er forbundet med Madonna Di Campiglio. Også muligt i Val Gardena hvor du både i Ortisei, Christina og Wolkenstein kan bo oppe i tærrenet.
Du kan med fordel finde destination på skistar.com og videre herfra linke til destinationernes egne sider og selv finde og booke overnatninger.
God fornøjelse.
Mvh
John
Kim Dahm Hansen 11/10 2011 19:03
Jeg kan anbefale Avoriaz, her er der noget for alle, her er der ski in/out i hele byen. Det er også til at få en billig lejlighed.
Ellers er Valmorel absolut også en mulighed, det er et meget godt område hvis man ikke har stået så mange år.
Mikkelsen 10/10 2011 15:34
Hej
Det kommer meget an på hvad I ønsker. Vi har været i Idre og Stöten i Sverige. Stöten er dog ikke ret stort og vi havde da også kun 3 dage, men et rigtigt hyggeligt sted. Vi boede i Stöten Mitt og kunne derfra, hoppe direkte på skiene.
I Idre boede vi i hytte og havde også derfra ski in/out. Idre er et godt sted, hvor vi gerne vender tilbage til. Ulempen ved norden er dog kulden, men derfor er det dejligt at kunne køre direkte hjem og få varmen og afsted igen. Vi har været i Østrig 2 gange, men ikke ski in/out. Skibussen kom dog forbi vores gasthoff hver 10. min.
Vi har i år også kigget på ski in/out i Østrig, men det er svært at finde der nede ( Vi er 15 der skal afsted, så måske er det derfor vi ikke kan finde noget) men jeg tror måske også det er ved at være lidt for sent at finde noget.
Mvh. Anne
Simon Nicolajsen 10/10 2011 18:47
Tak for svaret :-)
Mvh. Simon