Skibums Sölden 09/10

Mads Ulrik Sørensen 20/02 2009 13:45

Jeg står til at blive færdig med gymnasiet til sommer, og har ventet i 3 år på at komme ned til alperne, og kan endelig begynde at se lys for enden af tunnelen.

Tænker jeg vil tage første år i de østrigske alper, bl.a. med hensyn til sproget og stemningen.

Jeg kunne godt tænke mig at få et job som skilærer, eller bare leve som bums dernede med job om aftenen gennem en hel sæson. derfor ville jeg hører om nogle havde erfaring som skilærer/bums i sölden, og om mulighederne for job var store og et sted at bo er muligt for en sæson?
evt. også om nogle havde erfaring som skilærer i Sölden?

Mads

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Karina 22/02 2009 15:28

Sv: Skibums Sölden 09/10

Hej Mads.
Jeg vil også rigtig gerne afsted den kommende sæson, men ved ikke hvilket område, der er bedst..såe..
Hvorfor vil du gerne til Sölden??

Mads Ulrik Sørensen 22/02 2009 16:17

Sv: Skibums Sölden 09/10

Hej Karina.

Havde egentlig Frankrig eller Canada i tankerne, men grundet vinter OL i Canada, og de høje priser + skilærer ikke var muligt i Frankrig valgte jeg østrig.

Gør jeg pågrund af stedets høje beliggenhed(ca. 3300 m) + to gletschere, hvilket sikre sne fra nov-april. Udover dette har Sölden nogle gode parker og en masse offpist som kan sikre en hel sæson i ikke at blive kedelig. derudover har Sölden noget af det vildeste afterskiing og natteliv i østrig, så man kommer ikke til at kede sig om aftenen.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen