Skibums i St. Anton 2011/2012

Gustav Kjelstrup 11/07 2011 16:35

Hej kommende skibumser!

I den kommende skisæson drager jeg mod de østrigske alper til St. Anton, hvor jeg har planer om at være skibums/skilærer i en sæson. Af den grund ville jeg høre om der evt. skulle være andre herinde, som havde samme planer?

Hvis dette er tilfældet kunne det nemlig være interessant at snakke sammen om, hvordan og hvorledes du/i har tænkt jer at arrangere turen bl.a. mht., hvor du/i har tænkt jer at tage anwärter-uddannelsen osv. Jeg har selv tilmeldt mig dual-anwårter uddannelsen fra 1. dec. - 16. dec. i Serfaus.

Mvh

Gustav

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Martin Schøber 17/07 2011 22:12

Sv: Skibums i St. Anton 2011/2012

Hej Gustav

Jeg tager også til St. Anton i næste sæson, ligesom jeg har været de 2 foregående sæsoner. Det er et virkeligt fedt område, hvor du som skilærer kan få rigeligt med hold og udfordringer.
Jeg er ikke selv skilærer, men skilærerne virker til at have et rigtigt godt sammenhold i St. Anton og de bor billigt.

Jeg har ikke tænkt mig at tage anwärter uddannelsen, men hvis du har nogle spørgsmål angående livet som skibums i St. Anton, transporten derned eller andet, kan du bare skyde løs med spørgsmål.

Med venlig hilsen

Martin

Gustav Kjelstrup 18/07 2011 18:13

Hej Martin

Cool du skal derned igen. Jeg glæder mig for sindssygt!
Kunne godt være lidt interesseret i at høre, hvor mange penge man sådan ca. skal opspare til en sæson, hvis man lever det vilde liv :) ?

Mvh

Gustav

Martin Schøber 19/07 2011 06:29

Det bliver lidt svært at sige. For det første har jeg ikke levet det vilde liv dernede og for det andet kommer du til at bo billigere og tjene flere penge som skilærer end jeg har gjort dernede. Men jeg er kommet hjem med et minus på henholdsvis ca. 10 og 5 tusind kroner. Så det er måske noget ala det eller mere du kan forvente af sæsonen. Og det er sku ikke særligt slemt for 5 vanvittigt sjove måneder.

Martin

Morten Skov 26/07 2011 20:10

Hej..

Vi er to drenge der også har tænkt os at tage en sæson i Østrig.i havde lidt st Anton i tankerne..Har du evt nogle billige steder at bo du kan anbefale + måske nogle anbefalinger til arbejde på Restauranter eller barer.?

Vh Morten.

Martin Schøber 29/07 2011 14:39

Jeg kender ikke så mange steder at bo eller arbejde dernede. Har boet og arbejdet samme sted i mine to sæsoner. Det bedste jeg kan give er at tage derned midt/slut november og gå rundt og banke på døre. Det er sådan jeg fandt både lejlighed og job. I skal dog være opmærksom på at hvis i kommer til at betale mere end 15 euro pr. nat pr. person for et værelse, så kan i finde noget der er billigere.
Hvis ikke det nødvendigvis skal være på restaurant eller bar, så er både Sport Jennewein og Alber sport gode arbejdspladser. Med restauranter og barer ved jeg ikke så meget, men nogle af mine kammerater havde dårlige oplevelser med at arbejde på Gasthof Freisleben.

Mvh Martin

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen