Skibums i Østrig

Maria 07/08 2006 21:43

Jeg skal med en veninde til Østrig i Januar og resten af skisæsonen. Så... Er der nogen af jeg, der kan anbefale mig nogen steder???
Mvh. Maria

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Katrine Simonsen 08/08 2006 23:18

Sv: Skibums i Østrig

Hej
Er der et bestemt årsag til at I først skal afsted til januar?
Få et arbejde mens i er hernede. Jeg er selv på hotel Tatzlwurm i Wagrain. Det er et godt skiområde, vi har fri hver dag til at stå på ski. Der var også nogle skibumser hernede i vinters. Det er først og fremmest rigtig dyrt, og hvis I har tænkt jer at stå på ski hver dag i tre måneder, så synes jeg I skal tænke jer om en ekstra gang. Det er både rigtig hårdt, men det er ikke sjovt at stå så meget på ski......
At have et arbejde som jeg har, det er helt perfekt, og stiller lysten til at stå på ski.
Med venlig hilsen
Katrine
mere info:www.austriainvest.dk

Maria 10/08 2006 21:41

Ja, der er en grund til at vi først vil afsted efter jul. Jeg skal nemlig på skiferie i Norge i julen, og jeg kan se, at man de fleste steder skal arbejde i julen. Men hvis du ved om nogen steder, hvor man har fri i julen, så er det selvfølgelig at foretrække!!!
Når du siger skibums, mener du så en der kun står på ski og ikke arbejder??? Vi havde jo selvfølgelig tænkt os at arbejde... Tjener du flere penge end du bruger på hotellet? For jeg kan ikke helt finde ud af, om det er en udgift, om det udligner sig eller om man tjener på at tage afsted et par måneder...
Mvh. Maria

Katrine 10/08 2006 22:40

Yep, jeg mener en skibums der ikke arbejder, men kun står på ski. Jeg tror at langt de fleste steder skal du være der i julen, det er en tid hvor der er rigtig mange mennesker. Man kan selvfølgelig godt prøve at tage afsted, og så se hvad man kan få at arbejde, men ved ikke hvor nemt det er. De fleste har arbejdsgivere har vidst ansat deres personale inden sæsonen.
Held og lykke.
Hilsen Katrine

Dittaaa 11/08 2006 10:56

Der er meget lille chance for at finde arbejde, hvis man først kommer i januar, da jul & nytår er højsæson.

Man kan også tjene gode penge ved at arbejde i Østrig og Schweiz. Nettolønnen er vist være min. 1200euro om måneden inkl. kost & logi, ihvertfald hvis man er tjener og lign. Det er selvfølgelig oftest arbejde ca. 8 timer om dagen 6 dage om ugen, men man vender sig hurtigt til det.. der er jo heller ikke så meget andet at lave, og gennem en hel sæson, gider man ikke stå på ski/board en hel dag. Liftkortet er også meget billigere, når man har et arbejde.

Kig evt. efter jobs på de forskellige destinationers hjemmesider, hvor der oftest er en "jobbörse".

Held & lykke :o)

/ Ditte, der har 3 sæsonner på bagen

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen