Skibums i østrig 10/11

Ulnitz 20/01 2010 13:33

Hej allesammen !

Jeg overvejer at hoppe på toget som ski bums i sæsonen 2010/2011.
Jeg har læst meget om højskoler som forbereder en sprogligt og socialt til sæsonen, men jeg mener selv jeg har de kvalifikationer.

- Er der nogen der har erfaringer med at springe direkte i job uden højskoleophold ?

- Skal jeg arbejde i en perode før sæsonstart og optjene nogle penge ?

- Skal jeg ud og købe udstyr, board og lign. ?

// Stig

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Bjetzh 20/01 2010 13:46

Sv: Skibums i østrig 10/11

Skihøjskoler i Danmark er sikkert fine nok, men hvis du vil arbejde som skilære, skal du bare tage instruktør kursuret i EU, og derefter kan du arbejde, forudsat at du har taget kontakt til en skiskole. de plejer at hjælpe med bolig/værelse, liftkort og hvad du ellers skal bruge, men du skal have penge med, regn med ca. 20.000kr hvis du ingen ting har, du skal have ski/board transport frem og tilbage, penge til mad den første mdr. tøj og andet gear, plus det koster normalt et gebyr på ca. 3000 kr for at tage dit certificat alt efter hvor du tager det, billigt jeg har hørt om er i Tjekkiet hos Apul, det kan taget i Spindel Mlyn i starten af dec. og bliver godtaget i hele EU. men skal du til Frankrig eller Italien skal du nok regne med at kunne lidt lokalt sprog, da de godt kan være lidt "stramme" ang. udlændinge der arbejder i "deres" område... men find en skiskole, og snak med dem..

Ulnitz 20/01 2010 13:49

Sv: Skibums i østrig 10/11

Jeg tænkte mere på et job på et hotel eller noget lign.

Ski instruktør er desværre ikke mig :(

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen