Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Anders Blak Pedersen 06/09 2012 13:00
Hej Skivenner.
Jeg er blevet meget forelsket i ideen om at tage til Canada den kommende vinter, og finde noget arbejde dernede. Man kan både gøre det på egen hånd, eller man kan bestille det gennem Alpservice. Hvad anbefaler i, der allerede har prøvet en af tingene?
Derudover, hvilken destination vil i anbefale, Fernie eller Whistler? Jeg er MEGET vild med powder, men når man nu er afsted så længe, så vil jeg også gerne bo i en lidt større by :)
Alle meninger og erfaringer er velkomne!
Martin S 07/09 2012 15:22
Sv: Skibums i Canada '12/'13. Erfaring og råd søges
Hej Anders,
Jeg rejste selv med Alpservice til Fernie sidste år. Ingen tvivl om sneen er bedre der og det er mere powder betonet. Men hvis du gerne vil bo med en masse andre er Whistler stedet at tage hen. Vi var kun 6 sidste år. Det var super hyggeligt, men vi snakkede engang i mellem med dem i Whistler huset, de boede nogle og 20 tror jeg nok. Det skulle have været ret fedt.
Hvis du kun tænker ski, Fernie helt sikkert! Tænker du også lidt socialt og mere byliv, så vil jeg sige Whistler.
Hilsen Martin
Nicholas Elston 07/09 2012 23:58
..Jeg er enig med Martin. Dog har jeg været i Whistler. Det er en super lækker by, og der er altid noget igang. Powder er der rigeligt af, men det samme gælder antal mennesker. Man skal være hurtig ude og kende bjerget godt for at få first tracks..
Jeg ville ikke anbefale AlpService. Jeg var meget sammen med de folk som netop havde rejst med dem, og jeg har kun dårlige ting at sige om det.
Ta' hellere og finde noget selv, det gjorde jeg personligt. Det er også ligeså billigt, hvis ikke billigere. Det er dog meget svært at finde noget, der er stor rift om lejligheder og værelser...
Men GØR DET! Du vil aldrig fortryde en sæson i Canada :)
Held og Lykke
/ Nick
Mads 06/09 2012 13:08
Hej Anders,
Der er oprettet en gruppe på Facebook, som hedder 'Whistler skibums 12/13'. Vi er ved at være en del danskere i den, som skal afsted. Der er nogle, der har bestilt hos Alpservice, og andre, der selv finder et sted at bo.
Du er velkommen til at kigge forbi gruppen :)
Hilsen Mads