Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Kristensen 13/10 2009 11:24
Hej,
Jeg er lidt usikker på om der allerede har været et indlæg med emnet, men har ikke rigtig kunne finde noget i søgningen.
Jeg står og skal være skubums i sæsonen 10/11 i Canada gerne Banff, men har lgie et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med.
1. Visum/arbejdstilladelse er det svært at få for et halvt år? (working travel er udelukket, desværre)
2. Hvor meget skal man ca. spare op?
3. Er det svært at få arbejde/bolig?
På forhånd tak.
Mvh.
Christoffer
Ben 13/10 2009 13:14
Sv: Skibums 10/11 Canada
Hej,
1) Enten rejser man til Canada som turist i op til 6 mdr og som ikke kræver visum (men man må ikke arbejde i Canada) eller rejser man til landet med Working Holiday Visa, som gælder i op til 12 mdr.
2) Regner med CAD$ 2500 pr. md. Mere hvis du spiser steaks; mindre hvis du er mest til havregrød.
3) No Working Holiday Visa = no work! Bolig kan man finde - google 'condo Banff / Whistler / Kicking Horse osv' eller 'lodge' for billige herberge. Eller local-aviser (newspaper classified ads - accommodation). Ferielejligheder kaldes for 'Condo' i Canada.
Mere info: http://geo.international.gc.ca/canada-europa/denmark/youth_jeunes/menu-en.aspx ;
Morten 13/10 2009 22:29
hej,
Skal selv til Banff i 2½ måned til januar. Med hensyn til bolig kan du oprette en annonce på Craigslist.com, her er der mange der reklamerer med lejligheder og hvis du opretter en annonce kontakter de dig ofte personligt.
Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men vi fik et rigtig godt tilbud på en condo ved noget der hed Hidden ridge resort.
Se det her:
http://www.bestofbanff.com/hidden-ridge-resort/
Vi fik det til noget der ligner 7500 kr. i alt pr. person inkl. taxes for 2½ måned. Vi er 7 personer.
Håber du kan bruge det til noget
mvh Morten
Kristensen 13/10 2009 23:42
Hej,
Mange tak for svarene. Mit budget er nok ikke til 6 måneder uden arbejde, så blever vel lidt nødsaget til at få et Working holiday visum.
Og endnu engang tak.
Mvh.
Christoffer
Mie Dohn 27/10 2009 12:49
Hej. Jeg står og skal til Canada på mandag, som bums. En kammerat og jeg tager til Fernie. Vi har fundet et 3 etagers hus, uden problemer med alt hvad hjertet begærer, til 6300 om måneden, så man kan vist roligt sige at det er BILLIGT! Det er ret godt at dollaren er så lav nu :)
Vi tager afsted så tidligt for at være sikre på at finde job, men jeg har ladet mig fortælle at det skulle være ret nemt at finde noget, hvis man ikke er så sart.
Og hvad gør man ikke for at få penge til at stå på ski:)
Angående opsparing er det meget individuelt, hvis man gerne vil arbejde meget, er en opsparing jo næsten ikke nødvendig.
Naya 22/10 2009 18:24
Alpservice.com kan hjælpe med bolig i Canada!