Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Sofie Roug 22/09 2011 09:58
Hej Forum!!
Jeg skal være skibums i Val Thorens i den kommende sæson, og jeg kunne godt tænke mig at få noget ski-undervisning løbende over sæsonen. Jeg har hvertfald hørt at der findes skiskoler el. lign. der kan tilbyde dette. Jeg har fået meget undervisning sidste sæson da jeg har gået på Oures højskoles skilinje. Derfor vil jeg gerne have muligheden for at holde det ved lige når jeg kommer derned.
Nogen der evt. kender nogle hjemmesider eller har nogle erfaringer med dette?
Håber at høre fra jer..!
Mvh. Sofie :)
Casper 05/10 2011 10:37
Sv: ski-undervisning når man er på sæson?
Sidste sæson tilbød de danske skilærere en masse til danske bumser og guider
de havde nogle hold som kørte over hele sæsonen med undervisning hver 14 dage fx
derudover tilbød de speciale tilbud når de havde stille uger eller hul i kalenderen.
Så snak med dem dernede, de er til at finde omkring snesko i løbet af afterskien, tæt på hver dag. Ellers snak med en guide fra de danske firmaer de har deres nummer
Sofie Roug 05/10 2011 13:54
Min skilærer fortalte mig om Season camp. Det er nok også det i nævner, og det lyder som noget for mig og det lyder også til at kunne betale. Jeg håber de opretter det igen i år.
Tak for jeres svar. Man skal nok bare finde ud af hvilke muligheder der er når man kommer ned til destinationen. Men jeg vil da prøve at hive fat i nogle danske skilærer hvis de er til at finde dernede.
mvh. Sofie :)
Nanna 22/09 2011 12:05
Hej Sofie.
Første råd, LAD VÆR AT BOOK HJEMMEFRA VIA EN SKISKOLE NÅR DU ER PÅ SÆSON!!!!!
;) Her følger så min forklaring. Du vil komme til at bruge alt for mange penge på en officiel skiskole, hvis du ønsker at holde det ved lige hele sæsonen. Siden du skal være der så længe, så bliv venner med nogle af guiderne, instruktørerne og bumserne, flere af dem vil helt sikkert gerne lære dig nogle trics, mens andre af dem kan hyres for lidt penge.
Da min bror var afsted på en del sæsoner i val t, fik han nogle af sine bumse venner til at køre nogle timer med mig for et par øl og en hyggelig dag. Det skal siges at jeg har stået altid og blot ville lære noget mere park og off-piste, men princippet er nøjagtig det samme.
Håber du kunne bruge dette, da man som bums ikke har mange penge!
Kh Nanna
Dennis4300 23/09 2011 02:21
Ucpa.dk kunne väre en mulighed.
Kristensen 23/09 2011 14:32
Vil da først lige anbefale, ikke at få en kammerat til at lære dig at stå på ski, få en uddannet instruktør, jeg er sikker på at de kan lære dig mere. :)
Da jeg var afsted sidste sæson havde ESF arrangeret noget season camp for dem der var på sæson, der fik vi undervisning 2 gange om ugen hele sæsonen til 5000 kr. det vil jeg da helt sikkert anbefale dig, det var super sjovt og man lærte hele tiden noget nyt.
God sæson.