Ski job 2010/11

Peter Hansen 17/06 2010 17:27

Jeg er en Dreng på 19, 20 til november, og jeg har planer om at jeg gerne vil ned og være ski instruktør en hel sæson i vinteren 2010/2011. jeg har lige tilmeldt mig BSI 1 fra Den Danske Skiskole

Men jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg kan bruge denne udd. til er det mulig at få arbejde i østrig / italien med denne? eller skal man kunne lidt mere?
Mit tysk er nok heller ikke lige det bedste har ikke haft det siden 10 klasse, er dette et stort problem hvis man skal søge job i eks østrig, eller kommer man hurtigt til at kunne snakke det?
Angående job, er der nogen der ved hvordan job situation ser ud fortiden? er det let at finde et arbejde, og er der nogen speciel måde/sted i ville anbefale?

På forhånd tak :D

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Charlotte 20/07 2010 21:14

Sv: Ski job 2010/11

Jeg vil, i modsætning til de andre, varmt anbefale at tage en BSI1'er:-)
Du får virkelig meget ud af dds kurserne og dit skiløb bliver virkelig foredret!

Line Hansen 22/07 2010 10:52

Hvis du gerne vil arbejde i Østrig skal du helt sikker tage antwärteren. Her SKAL du have job før du kan komme ind. Så du finder en skiskole som vil skrive under på at du har et job efter endt uddannelse (ikke så svært at finde)og så tilmelder du dig antwärteren. Den skriftlige prøve er stort set fysisk umulig at dumpe, og hvis du dumper "køre prøven" får du alligevel næsten altid lov til at undervise hele sæsonnen alligevel og så skal du bare op til en ny prøve i Marts. Det hele er godt nok på tysk, men der var flere på mit hold der aldrig har haft tysk i skolen og de klarede sig. Det kan godt være at Antwärteren ikke udvikler dit skiløb lige så meget, men det gør tiden i alperne til gengæld. Du kommer til at arbejde med nogle super dygtige Østriger som man jo også står på ski med i sin fritid... helt sikkert den vej man skal gå hvis man faktisk vil bruge det til noget!

Asbjørn Nissen 18/06 2010 09:18

Hej Peter

Jeg plejer at sige at BS1 er bedst til, at udvide dit eget personlige skiløb, men anwerter den Østrigske grunduddannelse er nemmere at få job med. Der er ingen tvivl om du lærer mere på BS1 end på anwerter, problemet er bare at det er svært at få arbejde med en BS1. Østrigerne kender ikke BS1 og vil derfor ofte ikke hyre dig med en BS1.
Det er desuden svært at bestå en BS1 i modsætning til en anwerter der er knap så svær at bestå.
Personligt vil jeg foreslå at tage en anwerter hvis man ønsker at komme i arbejde, men jeg vil foreslå at man tager en BS1 hvis man ønsker at udvide sit skiløb.

Held og lykke med det

VH

Asbjørn

Bjørn Husted 18/06 2010 10:19

Drop den BS1, og tag din udd. på den skiskole du vil arbejde på, BS1 er bare en fordansket prøve, som koster mere en den fx østriske udgave, og det er i langt de fleste tilfælde det samme du skal lave, den jeg fik var bare en google oversat ver. af den østriske skiprøve.

Hvis du allerede hvor du vil arbejde henne i verden, så skriv til de lokale skiskoler, og høre hvad de har på programmet.

Alle Østriske normale ski udd. kan fået på engelske hvis man søger i god nok til, eneste jeg kender til som kun er på tysk er deres Telemark udd. ( DAMM ) men den er så også gratis for os danske skitosser.

Peter Hansen 19/06 2010 16:48

Okay mange tak for jeres svar :)
jeg tror jeg vil tage en BSI 1 for at forbedre mit skiløb den er måske lidt dyr men man kan jo se det som en uges ferie og hvis man sku have en ski lærere der hele tiden ville det jo nok blive dyrere, også tage den østriske anwerter sener ?

Bjørn Husted 22/06 2010 04:40

Bare vær forberedt på at den skiskole du skal arbejde for ikke vil godkende den BS1 som du kan få, så snak med skiskolen først, alt andet er dumt, kender til 2 sager hvor skiskolen sagde at BS1 ikke var iorden, og at de ikke fik lov til at undervise..

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen