Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Peter Andersen 08/12 2013 15:44
Hej til jer alle
Vi er en familie på 2 voksne og 3 børn (13-10-7 år) som tager til Zell am zee i uge 6.
Vi har været i Zell am zee før, og fandt området velegnet til os.
Problemet er, fruen:-) Forstået på den måde, at hun aldrig har fået lært at stå på ski. Vi påtænker en personlig skiinstruktør, som forstår hendes behov. Der er helt sikkert tale om en del psykologisk bearbejdning af hende, samt noget "coaching". Det er alt, lige fra de grundlæggende bremse- og styreøvelser til at føle sig sikker når hun skal på og af f.eks en stolelift. Af erfaring ved vi, at det skal ikke være mig, som instruerer hende. Hun prøvede skiskole i Zell am zee sidste år, men uden held. Knægten på 7 (dengang 6) var på skiskole ved Schmittenhöhe, og uden dansk instruktør, og det gik super godt.
Vi skal bare lige have fruen med, så hele familien kan komme på pisterne sammen.
Er der nogen som har et godt bud på hvad vi præcist skal gøre, og hvor vi skal henvende os for at få fruen på ski?
Peter
Kalen 17/12 2013 21:35
Sv: Ski instruktør
Outdo lige ved liften inde i byen. Der er danske guider.
Janboae 12/12 2013 22:25
Sv: Ski instruktør
Hej Peter,
Jeg faldt lige over dit indlæg og fik lyst til at skrive et lille svar :-)
For det første synes jeg at det er en rigtig god idé med en privat skiinstruktør - vigtigt at hun får den rette hjælp (ikke at du ikke kan hjælpe hende, men forstå mig ret) da det giver en god begyndelse på de 2 brædder ;-)
For det andet .. så handler det meget om tryghed! Mange nye som vil lære at stå på ski, kan føle sig enormt utryg og forståelig nok. Så derfor skal der tit arbejdes en del med det emne.
Jeg vil gerne komme med lidt fif, hvis i har brug for det - skriv gerne til janboae@gmail.com
Mvh
Jan